måndag 3 september 2012

Waw, vilken häftig mässa!

Vinnaren i en av klasserna under mässan, Ulrik Winther, en
riktig mästare som driver Rising Sun Graphix i stan.





Handarbete på hög nivå. Här knackar man in bläcket manuellt
utan electronik eller maskin. Plågsamt kan jag tänka mig

Även oldtimer satte sig framför
nålarna utan att blinka. Här skulle det
gaddas en "böge" på armen
Electro Linda en
av Norges stora
stjärnor har 2 års
väntetid
Säker hand och tränat öga.
Här ritas konturer upp innan nålen
startas. Hon har redan början på
gaddningen klar.














Hade jag haft gott om dollar hade Shanghai Jane (Tattoolegenden) fått gadda mig igår. En liten giftig gadd av Chris Torres hade inte suttit helt fel det heller. Om ni visste vad jag var sugen på att sätta mig framför någon av konstnärerna nere på Lisebergshallen denna söndags eftermiddag. Jäklar vilket rag och vilka konstverk som växte fram under tiden jag promenerade runt med min lilla bandspelare och kamera. Lite av detta kan ni lyssna på här på min svammel-radiostation här uppe till höger om en stund. Bilder får ni också att titta på, varsågod. Hoppas att mässan återkommer med lika många duktiga konstnärer nästa år, då jäklar skall jag lägga undan lite matpengar från pensionen och får mig lite extra bläck på kroppen den saken är klar.
Lisebergshallen passar perfekt för den här typen av mässa.
Hög stämning och glada människor och så en massa fantastiska
tattuerings konstnärer från hela världen


Chris Torres en av kändisarna i TV

Här sitter den levande legenden från USA, Shanghai Jane. Tummarna upp och hennes
kund verkar trivas. Den här damen med rötter från Stockholm har gaddat flera av
 filmen och musikens kändisar genom tiderna. I helgen fanns hon i Göteborg.

Mamma och pappas
bröllopsbild på sitt högra
ben. Det gav seger i
klassen Realistics

413 så heter studion i stan
En mycket vacker dekoration
i svanken på en lycklig tjej.
Benet på bordet så att domarna får granska konstverket. En granskning som slutade
med seger och konstnären som gjort gaddningen, Linda från Umeå var lite
blyg då hon kom upp på scenen och tog emot folkets jubel.


Inga kommentarer: