onsdag 10 oktober 2012

Frosten ligger vit på taken, men pappa B han är redan vaken...

...jaha så kom då kung Bore smygande mellan husen i Angered. Han lade sitt vita skägg på hustaken och nu får man börja halka omkring på vägar och stigar när man skall ta sin promenad. Nåväl, vi har ju kort på Sportlife så det är bara att ta trappan ner i källaren och kliva på motionsbanden och traska på...

Idag är det tredje promenaden för vår vän Lars, som traskar runt och släpar på 149,5 kilo i onödan. Dessa skall vi nu sakta men säkert se till att han lastar av sig och får köpa helt ny garderob när sommaren kommer. Han är seg och har gett sig den på att köra med Ivan och mig för att lyckas. Det kommer han att göra och jag skall ge er rapporter om hans framgångar i jakten på de, i första hand 30 kilo som vi skall jobba bort tillsammans. Naturligtvis med hans goda minne. Nu har jag intagit min havregrynsgröt, laddat vattenflaskan och skall så sakteliga dra mig ner mot gymmet därifrån vi startar våra 3 kilometers promenad. Förhoppningsvis syns vi lite senare idag.
pappa B 

1 kommentar:

Anonym sa...

Här har inte frosten visat sig än.
Idag skiner SOLEN sååå fint på en klarblå himmel. Så skönt bo här i norr och slippa mörkret och regn och slask Behövs ingen ficklampa än när man går ut å pissar.
Kusin B.