söndag 28 oktober 2012

Häcken förlorar på självmål och inte vet jag vad klockan är?

Jodå, jag vet att man skulle flytta tillbaka visaren en timme, men jag hittar inte min klocka så jag har ingen visare att flytta tillbaka. Så enkelt var det. Värre var det för Häcken som förlorade mot Kalmar med 1-2. Egentligen borde de ha vunnit med 2-1 eftersom Häcken gjorde ett självmål fast det räknas ju inte som favör på något sätt. GP-krönikören och tävlingsledaren för Risveden Terräng, Mattias Balkander håller ett vakande öga över getingarna på andra sidan älven. Det är bra för jag tror fortfarande att de kommer att vinna SM-guld.
HV71 körde över Modo och fortsätter att toppa hockeyns elitserie, det gillar jag. Sävehofs damer höll inte ända fram till slutsignalen utan åkte på däng mot Fraktbolaget, FTC Rail Cargo nere i Budapest. Gode vännen Henrik Signell, tränare för Sävehofs damer var säkert lite missmodig över tremåls förlusten. Det skulle jag också ha varit så de så.

Snart kommer de blå björkarnas tid. Ständigt duggregn på dagarna som fryser till is på nätterna. Har man tur så snörar det innan det regnar igen då blir träden i Göteborg som sagoträden i Elsa Beskows sagobäcker, fulla av stora snöklumpat. Då är vintern vacker. Fast klockan 13,26 har det smält bort och klockan 14.10 spöregnar det utanför fönstret och bussarna kör i diket för det har bildats isbark på vägarna. Ja, herre min je vilket liv vi lever du och jag som bor i Blöteborg, förlåt Göteborg ska det vara.

Precis som igår morse så känner jag mig piggare men idag skall jag inte stoppa näbben utanför ytterdörren (har bara hämtat in tidningen). Tänker isolera mig från yttervärlden helt och hållet och sätta mig och läsa en deckare med massor av blod, våld och sex. Djävlar i min lilla låda.
Flummar runt lite på FB och andra skvaller sajter och väntar på att kvinnan skall komma hem från Jönköping och pyssla om sin sjuka gubbe. Klia på ryggen och säga snälla saker, då blir jag genast friskare på en gång.
Har´e så länge
pappa B

Inga kommentarer: