fredag 26 oktober 2012

Nu väntar jag på mer besked om kamelfarmen i Angered.

Bilden på Beduin kvinnan och hennes vita kamel tog jag när jag gjorde min FN-tjänst nere i Gasza på Bat23G. En arbetsam kvinna som gick med sin unga kamel utanför våran Camp nästan varje dag.
Ibland var de tre fyra kvinnor som skrattade och vinkade åt oss FN-knektar som stod innanför staketet. Den vita kamelen var alltid med på morgonpromenaden.

Nu skall vi ju få en kamelfarm hit till Angered och då skall jag banne mig ta mig en ridtur och gunga fram över ängarna i Lärjedalen, jag antar att det är där farmen kommer att ligga. Appropå ligga så skall jag masa mig in i sovrummet om en stund. Jag hoppas att vi syns i morgon och jag hoppas att kranföraren Benny vinner X-factory och att den dryga snabbprataren och bengungande Malkom återgår ner i tunnelbanorna....
pappa B

6 kommentarer:

Jan sa...

Hej och God Natt!
Ser att du legat vid ADL diket och vaktat Yxor. Även jag har varit FN soldat.Gaza bat 11 och 21.Kongo batt 12 och 18.Cypern bat 40.
Den vita kamelen tycker jag mig känna igen. En dam gick förbi vår kamp med kamelen vid David Fild.Har massor av kort som ligger i en låda,måsta titta på dom.
Ha De! Janne

Nadine sa...

Hej.
Vem är det som har kameler i Angered? Roligt, hur många finns där? Jag har själv två stycken, plus tre alpackor, du kan läsa om mig o djuren på kamelfarmen.se.
mvh Nadine
svara gärna till. vowwen@hotmail.com

Anonym sa...

There's no wrong or right approach to make a website. We've got web pages linked to
one specific specific niche market and in addition web-sites with completely unrelated solutions.
It’s genuinely for you to decide which in turn method you would like to proceed.
One factor though…you recommend Digg, why is it that spent funds having a .
web.. I’ve usually considered detail had been important.
A fix will be brilliant!
Here is my site - Toenail fungus laser treatment

Anonym sa...

Amazing! Thank you so much! I needed to create on my weblog the
like. Can I will include a fragment of one's submit to be able to my site?
Look at my weblog : Genital Warts Cream

Anonym sa...

You can do the two Allen although you should aim more on
your evaluation page itself.
Feel free to visit my site : Genital Warts Remedies

Anonym sa...

This particular craze features attained a completely new level due to
associated with on-line blog-post products and services that you can undertake
the trail. Because most buyers spend more time online, websites such as help them to end their research directly into super speed
Here is my website ; Background Investigation