fredag 26 oktober 2012

Nu väntar jag på mer besked om kamelfarmen i Angered.

Bilden på Beduin kvinnan och hennes vita kamel tog jag när jag gjorde min FN-tjänst nere i Gasza på Bat23G. En arbetsam kvinna som gick med sin unga kamel utanför våran Camp nästan varje dag.
Ibland var de tre fyra kvinnor som skrattade och vinkade åt oss FN-knektar som stod innanför staketet. Den vita kamelen var alltid med på morgonpromenaden.

Nu skall vi ju få en kamelfarm hit till Angered och då skall jag banne mig ta mig en ridtur och gunga fram över ängarna i Lärjedalen, jag antar att det är där farmen kommer att ligga. Appropå ligga så skall jag masa mig in i sovrummet om en stund. Jag hoppas att vi syns i morgon och jag hoppas att kranföraren Benny vinner X-factory och att den dryga snabbprataren och bengungande Malkom återgår ner i tunnelbanorna....
pappa B

Skicka en kommentar