onsdag 17 oktober 2012

Ny dag nya äventyr, samma skitväder utanför dörren!

På måndag var det långa köer från Hisingen och ända bortanför Storås.
Så här såg det ut på Angeredsbron klockan 9.00. Tjenligt åt idioterna som kör 

om kön och blir stående vid trafikljusen. Där kom ingen vidare ha ha ha...
Det finns inget dåligt väder bara man klär sig därefter, så siar flera människor om, och jag med. Men visst blir man less på detta regnande stup i kvarten. Plötsligt spricker himlen upp och solen tittar fram och adrenalinet och humöret går i topp för att i nästa sekund dala med en dunk i backen då regnet återvänder med förnyade krafter. Kan inte vår herre ha bättre ordning på sina trädgårdsmästare.
Idag är det lilla lördagen med halvmys i soffan. Man kanske tar sig en liten wirre knäpp, vem vet. Orsa kompani lovar ingenting bestämt som man sjunger om. Hur som helst skall detta bli en ny fin dag för pappa B och hans vänner.
Liten lördag kan bli stor fest här hemma
Jag såg gubbaskrället i spegeln i morse, ingen vacker syn med jag stod upp och kunde flina, tvätta händer och ansikte så jag är ju i alla fall vid liv. Vi funderade på om vi skulle stänga igen sovrumsfönstret i går kväll, för nu börjar det bli ganska dragit rund "upp & ner" sängen. Ja ja, lugna nu er lite. Vi har en sådan säng där man via el kan höja och sänka huvud och fotända. Mycket praktiskt utifall det skulle bli gnäll någon kväll. Då fäller jag bara ihop bägge ändarna så sitter kvinnan som en ostbit mellan två brödskivor. Göra så med mig? Nää du, det är jag som har hand om fjärrkontrollerna, så den gubben gick inte. Bara för att man är ful behöver man inte vara dum....
Ut i skitvädret med er och ni som arbetar så att jag och mina vänner som gjort det för länge kan få våra nödpengar, ut med er och slit bara....
pappa B

Inga kommentarer: