måndag 1 oktober 2012

Signalerna har gått fram...

Det fjant till straff som de två 16-åringarna fick efter det våldsamma anfallet på 61-åringen i Kortedala har nu gett resultat. Igår misshandlades en 58-årig man uppe i Gårdsten av ett ungdomsgäng. Jag hoppas att de förlåt uttrycket, meskukar som dömde i Kortedala fallet, själva råkar ut för nåvgra av stadens mer beryktade gäng och får sig ett sjuhelvetets kok stryk. Det här vad som väntar oss i framtiden. Överfall, misshandel och stölder.
Skall nu börja samla pantburkar jag med så kanske jag kan bidraga med pengar till en liten hydda långt inne i Vietnams busch. Där kanske man kan njuta i lugn och ro de sista månaderna av sitt liv. Att tro att detta kommer att fungera i Sverige och framför allt här i Angered, det är rena rama utopin.


Stans bästa sportbutik XXL i Bäckebol!

Service, det är ett svårt ord för många affärsidkare. Det finns undantag, vilket bekräftar regeln. Ett sådant är XXL ute i Bäckebol. Alltid glad personal, som hejar och får dig att må riktigt bra,hjälpsamma och duktiga och kan sitt sortiment. Som den här gången då Ivan råkade få en felaktig burk med electrolyter. -Kom tillbaka med burken så fixar vi detta. Inte nog med det utan dessutom fick ha den gällande prisgarantin vilket innebar att han hade betalt 100:- för mycket dagen innan priset på produkten sänktes. Changtilt + ett mycket positivt bemötande både borta på avdelningen och nere i kassan.
En rejäl blomsterbukett till flickorna och en prilla och en klapp på axeln till grabbarna. Här handlar både pappa B och Ivan i fortsättningen.
Dagens pass med vår lilla muntergök Natalie, som dagen till ära hade bakat en fantastiskt god kardemumma kaka till oss tanter och farbröder, gick ovanligt bra, även om det var otroligt segt att starta. Både jag och lille Stefan var på vippen att kasta in handduken, men skärpte till oss och genomförde passet.
Hade tänkt spatsera iväg på min 7 kilometare, men inte i detta vädret, lite duggregn kan jag ta men inte ger jag mig ut då det vräker ner. Vi håller promenaden öppen fram till eftermiddagen får vi se vad som händer.
pappa B

Inga kommentarer: