måndag 1 oktober 2012

Spampdax i regnväder, kan det va nåt?

Absolut, det finns aldrig något riktigt dåligt väder även om vi känner och tycker så i de flesta fall. Så även jag. Men nu hör till saken att jag aldrig har bangat ur bara för att vädret skulle vara besvärligt. Efter dagens gubbapass nere på Sportlife så hade jag max energi kvar i benen så jag drog på mig en fleeströja, på med jeansen och en grövre jacka och så drog jag ut i skogen.

Detta har varit på G en längre tid men det har aldrig blivit av så nu var det dax. Jag har mina små specialplatser och dit styrde jag kosan.

OK, det tog inte många minuter innan jackan var skitblöt, jeansen likaså och lite senare så var fleeströjan som ett läskpapper.  Men vad tusan gör det då du hittar bra med små trattisar. Det finns gott om dem, men de flesta var på tok för små, så de fick stå kvar. De kan glädja någon annan svampdiggare en annan dag. Jag fick så det räckte i alla fall. Kolla på bilden vilken lycka men jag tog bara de största och lät småttingarna växa vidare. Det finnas svamp i skogen så det räcker till alla, bara man ids gå ut och hämta dem.


Kallt och lite ruggigt innan jag var hemma. GPS:en på mobilen visade 13 km promenad med näsan i marken, en godkänd runda med andra ord även om det inte gick med någon större hastighet. Men det är lite upp och ner när man promenerar i naturen.
När man skall fotografera sig själv med mobilen så ser man oftast ut som en fågelholk, eller hur?
Jag har nu krupit in i min stora mjukisoverall och skall snart sjunka ner i massagefåtöljen och titta på TV. En riktig Svensson afton och vem vet, jag kanske tar mig en liten rackabajsare också, vi får se.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Rackabajsare efter skogen låter bra!

margareta