torsdag 25 oktober 2012

Tattoo programmet, vilka mästare!

Farligt läge, tänk om man släpper av en riktig brakis.
Då svimmar gaddaren och sticker nålen i rumpan på en.
Jag blir riktigt impad av deltagarna i tävlingen som Sveriges bästa tatuerare, som just nu visas på TV6. På kort tid nålar de in de mest fantastiska mönster och bilder på helt orädda personer. ven de som ligger under nålarna blir jag imponerad av. Inte mins killen som kom in i dagens program och ville ha en pussmun tatuerad på snoppen. En modig man tog på sig uppdraget och nålade in en röd pussmun längst upp på killens snopp. Detta skulle aldrig funka för mig, möjligtvis en liten nyckelpiga skulle få plats. En av de deltagande tjejerna gjorde en fantastisk röd blomma med guldfärgade höstlöv. Skitsnyggt, diskret och vacker som bara den. Hon fick även högt betyg av juryn.

Själv sitter jag och modar mig för att gadda in en korpfjäder på högerbenet. Det blir väl gjort när jag fyller 75 kan jag tro, då har kanske jag samlat så pass mycket mod att jag vågar göra om det. Jag kanske lägger in Nigt Riders vackra symbol också på samma gång, jag har fått lov att använda den för honom. Måste bara hitta en bra plats att sätta den på. Nu skall jag försöka sova så att jag piggnar till. Vi hörs och syns i morgon eller hur?
pappa B

Inga kommentarer: