onsdag 24 oktober 2012

Stefan Persson H&M:s ägare ställ dig omedelbart i skamvrån och tag grabben din med dig!

Välklädda och mätta kunder lägger pengar i H&M:s plånbok.
Detta medan sömmerskorna i Kambodja jobbar 70 timmar
i veckan för 500 :-/månaden. Fy skäms på dig Stefan Persson!
Bra jobbat Kalla Fakta och nu är det fan i mig dags för de svenska kvinnorna och oss män att bojkotta detta svinaktiga mulitföretag. De delar ut miljarder till sina aktieägare medan unga mammor syr livet av sig i Kambodja.
Jag hoppas att alla myndigheter, organisationer både i och utanför branschen slår näven i bordet och ger H&M en rejäl spark i röven. Man går ut och säger att man tar ett stort till och med är ledande då det gäller att ta ett socialt ansvar för sina arbeteare i Asien. Bullshhit, en ren lögn mitt i ansiktet på oss kunder (nej jag köper inga kläder på H&M, jag passar inte in i kundbilden) men min lilla dotter gör det och nu är frågan om det inte skall bli slut på detta.

En blomma, en liten vacker ros till Filippa K som betalar ut lön enligt levnadsvillkoren till sina arbetare i Kambodja och andra länder i Asien.
pappa B

"Girigbuken och den feta suggan blir nyttiga först efter döden"
Skicka en kommentar