lördag 17 november 2012

Blåst på firren , mojito räddade dagen...

Vi hade bestämt oss, vi skulle käka en god fisk till lördagsmiddag. Kollade på Fiskhusets hemsida hade fått indikationer att detta skulle vara en förträfflig fiskaffär. På deras hemsida stod det att det var öppet fram till klockan 16.00 och även öppet på söndagar.
Jag kollade skidåkningen, vi drack oss en kopp kaffe innan vi satte oss i den lilla go-karten och blåste över bron för att köpa oss något riktigt smarrigt i fiskväg....
Det sket sig direkt. Stängt när vi kom fram klockan två och det var bara att vända om. Nu blir det fläskfilé istället och det går ju bra detta med, men det är lite kymigt när hela gubben och kvinnan med har ställt in sig på en god fiskmiddag. Ett mail till företaget gick iväg direkt där jag på ett vänligt sätt bad dem korrigera sin hemsida så fler människor slipper att bli besvikna.

Vi räddade lördagseftermiddagen med varsin Mojito. Fast lite strul blev det då jag upptäckte att jag vid någon av mina städattacker slängt bort våra låga vida Mojitoglas. Nåväl det funkade med dessa också och denna mexikanska lime knockout sitter som en fläskläpp på oss bägge två.
Nu blir det mandelpotatis (jag äter bara en) god sås bearnaise (jag äter mycket) och väl utbankade fläskfiléskivor, starkt kryddade och stekta i smör, riktigt smör. Naturligtvis blir det minst ett glas rött till och sedan skall vi bara slöa i soffan och kinte göra ett skit...
Ha det så in i bänken bra och var rädda om er! Tacka vet jag vinter, bra is och självfångad abborre fräån Surtesjön, då slipper man fejkade öppet tider och missvisande hemsidor. Man är dessutom alltid beredd med alternativ två utifall man skulle gå bom på fisket.
pappa B

"I vinet kommer sanningen fram"

Inga kommentarer: