lördag 29 december 2012

Idag startar Tour de Ski och trivseln framför dumburken ökar markant..

Lisa Larsson och Lars Nelson fick kasta in handduken i sista ögonblicket. Bägge två skall inte riskera framtidens karriär genom att plåga sin nere bland de joddlande bergsborna i touren. Unge Mia Eriksson, en av mina "doldis-favvisar" står på startlinjen i stället för Lisa och detta blir ett riktigt elddop för den unga dalkullan. Andes Södergren backade också ur, förkyld (lika bra det) och istället plockade man in en yngre förmåga. Bra jobbat förbundet.

Björgen borta, öppnar för Kalla & Co!
Nu kanske det blir frk Kalla som segar sig först upp för slalombacken i Val di Fiemme. Fast lilla Johaug och den balkanska draghösten Justina blir nog tuffa att tas med. Kanske kan Anna Haag skrälla, vem vet?

Intressant start blir det i år igen för Emil Jönsson och jag tror att en bra sprint + att kan han bara ligga något så när till i distansloppen så blir klättringen uppför monsterbacken en fin uppvisning av Hr Jönsso.n.
Hellner kommer på pallen i år igen om han bara håller skidor,stavar och armar/ben i behåll. Tror inte heller att Northug tar hem det utan  år blir det en ryss högst upp på pallen.

Här har vi Raketbaracken som man slagit upp i en hörnan av Angereds Centrum. Tänk om någon glad pyroman satte en tndsticka under Friggeboden då får hela skiten i luften kan jag tro. Men å andra sidan hade väl halva centrum följt med i smällen.

Just nu har Tour de Ski dragit igång med prologen och jag skall skyndsamt ta på mig pjäxorna och sätta mig i skinnsoffan. Lite sportdryck i form av en rejäl Highland Park skall hällas upp och jag vet vad klockan är så sluta gnäll om detta med sprit på förmiddagen. Ha det så fint så kanske vi hörs och syns en gång till i år.!
pappa B

Inga kommentarer: