onsdag 23 januari 2013

Hjälp med kaggen!

Som ni säkert har förstått så ligger jag i som en stirrig herrmelin både på promenadvägarna, gymmet och hemma på bandet. Detta för att bli i bättre trim, få bort wirrekaggen och vaga dra av mig T-tröjan ute på plajan i sommar utan att riskera att magen trillar ner allt för mycket.
Det går framåt, jag har ju plockat bort 14 kilo när det var som mest, men jag har plussat på lite efter ryggskottet och julhelgen, men inte mer än att jag ser både fötter och fröjdepinnen.
Har lagt om kosten ganska rejält och även tagit hjälp av RIPPED Hardcore från Gymgrossisten. Detta är en kraftfull fettförbrännare från Star Nutrition, som ger ökad prestanda när jag kör nere på gymmet och hjälper mig att fixa till den gamla kroppen.
Passade på att köpa dubbel uppsättning då GYMgrossisten körde en drive på nätet.

Mina mål är ju att Promenera årets Rallarmarsch mellan Gällivare och Porjus. Den väg som rallarna gick då de bar material till bygget av Porjus kraftstation. En liten nätt sträcka på 4,4 mil över Muddus fruktade myrmarker, genom urskogen i Stubba loch upp för det björnrika Hapsaberget. Målet är att ta mig hem till Porjus på runt 9 timmar. Sedan är det dags för Risveden Terräng i lilla Sjövik. Västsveriges tuffaste terräng tävling 17,7 km med 22 backar och "väggen" Det hoppas jag klara av under 3 timmar. Detta får bli min 70-års present. Lyckas jag med detta ja då kanske det blir ett Göteborgsvarv, vem vet.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa hjälpen för kaggen är...
att du inte från affärer korv
av alla sorter hem bär!
När du ändå inte Jokkmokkskorven där i Göteborg kan få...
så skit i all dålig korv som finns
nere hos dig att tillgå
När du resultat ser framöver...
så fira det med nåt nyttigt som din kropp behöver.
Lycka till och ha en bra kväll...
och fyll inte maggen med något
onyttigt ikväll.
Hälsningar din omtänksamma kusin B.

pappa B sa...

Ha ha ha ja du käre kusin, det är skönt att veta att någon tänker på en där hemma i norr