tisdag 1 januari 2013

Tisdagen den 1 januari 2013!

Krutröken har lagt sig över Angered och raketskjutarna har gått hem och lagt sig. När de nyktrat till imorgon, idag så upptäcker de säkert att de glömt borta några pyropjäser och brassar av dem före lunch. Så brukar det vara, vare år. Här i huset sover kvinnan så sött, dottern och hennes kompis har varit och sagt godnatt, grabben struntar i mig, han krigar inne vid sin dator och det får väl vara bra så. Vi har ytterst lite kontakt med varandra just nu. Det som en gång i tiden var -Det är du och jag pappa, det är ett minne blott. Nu är jag nog bara mest i vägen. Men...det är ju tidens gång..

Jag tror att Nordic Wellnes (fd.Sportlife) har öppet i dag och då går jag givetvis ner och kör minst 5 km på roddmaskinen med fullt påslag, trampar Crosstrainer intervall i 30 minuter och så blir det lite hantlar för att fylla ut t-tröjan till sommaren.
Lova mig en sak, börja träna, det räcker med bara lite lite grann. Starta upp sakta men säkert och ni skall få se att ni hips vips får ett helt annat liv.
Börja det här nya året med att vara snälla mot varandra,kramas mer och var inte rädd att pussa någon snygging på nästippen. det värsta som kan hända är att hon eller hennes boyfriend klappar till dig, men det är ju smällar man får ta här i livet. Och garanterat så skäms de som hundar efteråt. Jag har fått en djävla massa snytingar under mitt liv men jag har pussat mer än tusen nästippar också :) Natti natti mina bästisar. Jag önskar er, av hela mitt hjärta, ett underbart 2013.
pappa B

"Den pålitligaste människa jag träffat på är jag själv, sa gumman"

Inga kommentarer: