onsdag 13 februari 2013

Driftiga ungar och fisketajm!

Jäntan och hennes kompis skall åka upp till Stockholm och gå på konsert. Deras idol Justin Bäver skuttar runt på Globen. De har köpt biljetter för pengar som dras från deras månadspeng och med mamma smygande i bakvattnet skall de åka till huvudstaden, gå på pop-konsert, bo på hotell och bara mysa.
Men..plötsligt insåg de små damerna att det skulle behövas mera kontanter för det kunde ju finnas något fint att inhandla både på konserten och ute på stan. Vad gör man då? Jo huvudstupa in i garderoben, fram med alla plagg som de vuxit ur och saken var klar.
http://www.nattstad.se/loppmarknad
-Pappa jag och Sara skall göra en blogg vi kallar det Bloppis och så försöker vi sälja vår urvuxna kläder billigt. Då kanske vi får ihop lite pengar till Stockholmsresan. -Umm, jag lyssnade bara med halva huvudet men hörde hur de började röja inne i köket. Hon är duktig med kameran det lilla livet och när det var dags att krypa till sängs igår kväll och kompisen gått hem så fick jag adressen. -Klicka in dig här pappa och säg vad du tycker, vi skall fortsätta i morgon (idag) och vi har redan 10 besökare. Entusiasmen gick inte att ta miste på och jag måste säga att jag blev aningen impad över jobbet de gjort. Kolla själva! Nåväl, om de blir försäljning av det återstår att se men bara vetskapen om att man försöker och kämpar gör ju att det finns hopp om framtiden för den lilla draken...

Nu får man väl börja hålla koll på garderoben om detta skulle lyckas för annars ligger väl både finkostymen, skinnpälsen och fjällräven jackan ute på nätet till försäljning en vacker dag...

Så här såg fiskefänget ut den 2 februari i fjol. Ännu kallare än idag och abborrar knappt dugliga till mat åt katten. Länsman är stolt ändå för han lyckades få upp två ur hålet. Jag förmodar att det var jag som fick visa snoppen åt katten den här dagen. Det får man göra om man inte får någon fisk, det vet ni väl.
Idag får vi hoppas att turen står mig bi och att det blir Länsman som får skrämma katterna. Eller roligast är det ju om vi får lite fisk bägge två. Nu återstår att se om firrarna är på hugget, Kan vara lite si och så med huggviljan nu när väderleken hoppar och far åt alla håll. Men tvi, tvi spotta på kroken och så håller vi tummarna. Naturligtvis kommer det ett resultat här på bloggen när vi återvänder. För det tänker vi försöka med bägge två. Trots rejäla kroppshyddor så hoppas vi att isen håller. Länsman, som kan simma går först och banar väg. I fjol var det jag men nu är det ombytta roller, trots att jäntan hans uppe Kvänum, lever och domderar om att jag skall få först även i år..
pappa B 

Inga kommentarer: