onsdag 13 februari 2013

Nu flyr alla katter i Rannebergen...

När "Länsman" återvände från dagens fisketur på Surtesjön så anade katterna uppe i Rannebergen oråd och drog till skogs. De innekatter som satt fastbundna på ute platserna torde däremot ha blivit skrämda för livet. Det var nämligen så att "Länsman" inte lyckades fånga en enda liten abborre medan jag fick upp tre. Dessvärre av sådan storlek att det nästan är skrattretande. En av dem hade kanske en katt accepterat men frågan är om de inte ratat de andra två. hur som haver de fick återgå till sin lilla sjö alla tre. Fast jag förevigade ju två av dem, missade den som var lite större och kom på misstaget då den spjuvern "Länsman" knep ihop ögonen och sa med illvillig stämma -Synd att du inte tog en bild, nu kan det ju hända att jag inte såg den där, och så skrattade han...Så därför blev det skott på de riktigt små rackarna. När man är ute med den här gubben gäller det att man är på tårna då det gäller allt....

Vi fick en helt fantastisk förmiddag med solen mitt uppe på himlapellen och minimalt med snö på isen. Perfekt is på sjön cirka 30 cm gör det säkert att promenera runt hela sjön. Den klara friska luften förorenades dock genom att "Länsman" denna onsdag släppte ut en förskräcklig mängd gaser och jag ifrågasatte om han tjuvstartat med ärtsoppan som frukost en dag tidigare än vanligt. Räknar nu kallt med att få hatbrev från Kvänum då jag på grund av min ärlighet berättar om denna till synes helt onödiga luftförorening en dag som denna. Men, detta är smällar som en viking får ta....

"Länsman" drillar
Idag är det två grabbar som har namnsdag. Både Agne och Ove, grattis alla de bekanta och goda vänner som jag känner. Ja ni andra kan få vara med också på grattiset. Jag är inte så noga när jag ändå fått upp ångan. Det är bara 2.800 som heter Ove som tilltalsnamn, det trodde jag faktiskt var fler och Agne det är  ännu mindre, bara 1.700 mammor har döpt sina grabbar till Agne.
En som fått upp ångan var Mats Sundin, som föddes den 13 februari 1971, Vancouver har varit hans klubb under lång tid och han har även haft på sig landslagströjan vid ett flertal tillfällen... Någon landslagströja hade inte Galileo Galilej på sig då han anländer till Rom den 13 februari 1633. Han kom dit för att få på huvudet för sina teorier att jorden snurrade runt solen och inte var platt.
Platt fall blev det när dollarn devalverades den 13 februari 1973 och dök med 10%. Hela världen började storgråta utom de som var på väg för att turista i landet.

Ikväll blir det skidskytte men jag hinner ner på gymmet och köa ett pass innan de svenska damerna kommer i mål. Förhoppningsvis lite bättre blir det i morgon då det är grabbarnas tur. Återkommer kanske en gång till idag, vi får väl se.
pappa B

Inga kommentarer: