måndag 11 februari 2013

Hallå alla vi fårskallar, kolla vad kinesernas nyår säger om oss!


1943 motsvarar Fårets år.

Fåret representerar styrka och mod, de är självsäkra, övertalande och skyddar de svagare.
Får har stora konstnärliga talanger, men den kreativa potentialen kommer aldrig fram till
fullo då de är för kräsna. Får är engagerade i någon form av socialt arbete, ofta inom musik
eller hantverk. De jobbar efter sina egna premisser och gillar inte att bli styrda och har svårt
för att ta kritik. De hanterar inte stress bra och för att nå resultat måste de få ta det i sitt
eget tempo. Här krävs dock övervakning och att följa upp, annars slösas deras talang bort.

Fåret är oerhört romantisk och kärleksfull, lite av en drömmare och blundar för verkligheten.
De är svaga för uppskattning och älskar att vara i sina vänners sällskap. De är en utmärkt
värd och frodas av att andra trivs. De är stolta över sitt hem som alltid måste visas upp i
bästa skick. Får trivs bra i lyx och flärd, bara någon annan sponsrar den livsstilen. De kan
anses vara flirtiga och söker alltid nya nöjen, lite av en gigolo. Ofta är Fåren missnöjda och
söker snabbt nya utvägar, de tar till sig religion och det ockulta.

Får är sällan en ledare, de följer flocken och tar inga egna initiativ. De passar inte i
affärsvärlden och ska helt enkelt undvika den. Istället får de förlita sig på sin tur, de har t ex
förmånen att ofta få ärva. Fåret är odisciplinerat då det gäller sin egen ekonomi och om den
kunde skulle den spendera alldeles för mycket pengar. Den är fåfäng och gillar inte fula saker
och skulle vilja leva ett liv i lyx. En styrka fåren har är att de är extremt tålmodiga, de får sin
vilja fram utan att använda våld, de väntar helt enkelt ut dig.

Fåret passar bäst med hästen och grisen. Fåret passar mindre bra med oxen och hunden.

Ja där ser man och jag som har levt med en tiger i över 30 år. Inte så konstigt att allting fungerar!
Nu väntar jag bara på det stora arvet och efterson jag är tålmodig enligt den kinesiska kalendern så sitter jag här och väntar. I övrigt så tycker jag att detta stämmer på pricken på mig. Jag undrar om jag har haft något förhållande med en kinesisk kvinna så att denne kunnat skvallra eftersom allt verkar falla på plats. Så nu alla gamla tanter och farbröder sätt igång och kola av och skriv över era tillgångar, fastigheter, skogsmarker och annat smått och gott på mig. Om ni hör av er i kommentar fältet så skickar jag adressen :)
pappa Bääääärnt.... Fåret på tredje våningen i Angered

PS: Gott Nytt År alla mina kinesiska vänner!

1 kommentar:

CIA undercover sa...

Ja du, det var mycket som stämde på mig också, men jag är tydligen hund. Säkert vallhund, så passa dig ditt lilla får.. :-)