torsdag 14 februari 2013

Tror ni att det är tjejerna som skall firas idag? Glöm det Valentin är grabbarnas dag....

Här har ni en bukett blommor grabbar, hittade ingen bra bild på ett par flaskor bärs, så det fick bli blomster.
...ja morra ni bara alla fruntimmer, det bryr jag mig inte om ett dugg. Det är nämligen så att idag är det Valentin som har namnsdag. Valentin är en grabb och det finns bara 300 som har det som förnamn i detta landet. Totalt är det 6.700 som har det som andra eller tredje namn.
Valentin är alla älskandes och ungdomars skyddshelgon och i alla anglosaxiska länder kan en pojke bekänna sin kärlek till en flicka på S:t Valentines Day....
Lukta på blomstren grabbar och ha en jäkla mysig dag....

Inte lika mysigt hade kaptenen James Cook som blev ihjälslagen den 14 februari 1779 vid Kealakejua Bay nära Kallua-Kona när han var på väg hem från en forskningsresa. Där tog det tvärslut för den goe kaptenen ...

En av mina tjejidoler när jag var lillpojke och satt hemma i köket i Porjus och drömde om framtiden var Harriet Andersson. Hon var gudomligt vacker och slog ut all annat på kvinnofronten just då. Harriet Andersson föddes nämligen den 14 februari 1932 och var runt 25 bast när jag närmade mig tonåren...
Den 14 februari 1996 var en sorgens dag för alla fans till pojkgruppen Thake That. då meddelade man att gruppen skulle splittras och tårarna bland världens alla småflickor sprutade.
pappa B

Inga kommentarer: