torsdag 21 mars 2013

Avslaget och inte alls samma frenesi...

Det här är känslan man upplevde nere på Svenska Mässan idag. Uttråkad, kraftlöst och ensamt. Ja givetvis var det väl skapligt med folk på mässan, men trycket, känslan av flärd och fest saknades.
Sega gubbar och käringar satt i sina montrar och delade ut broschyrer...

Här kam man med eftertryck säga att det var bättre förr. Det som var uppåt och framåt, det segade sig fram och jag få hålla med min gamle kamrat att nu var det nog sista gången....fast för mig handlar det ju även om jobb, så man lär väl vandra runt som en zombie även nästa år.
Intresset från utställarna har minskat, är modellen med mässa för att erbjuda och visa upp sig förlegat i branschen. Måste man ta till andra grepp för att lyckas visa upp vad man har. Förmodligen blir det bättre tryck i helgen då man släpper in allmänheten på mässgolvet.

Nyheter hittade jag inga, det var samma gamla tugg med SPA, bad, dykning, gourmetmat och solsemester. I år hade faktiskt de få svenska utställarna mer poäng och betydligt bättre tryck på sina utbud än grannara ute i Europa. Två små Thailändskor knådade hela dagen och de hade ingen lätt dag det vill jag lova. De knådade och nöp och när det inte räckte tog de fram träbit och hammare och knackade loss de stela musklerna...såg ganska festligt ut.
Det var många som såg lättade ut när de fick lämna bänken. En kuban rullade cigarrer, om det var samma gubbe som alltid eller hans bror det vet jag inte och är inte så impad av de kubanska cigarrerna heller då jag aldrig har rökt.

Norge som inte bara bjuder på hänförande utsikt, fiske och olja de plockade fram den muka linjen och bjöd sina besökare på choklad. Men först fick manstoppa in huvudet i en stort rör och skrika allt vad fan man orkade. En mätare gav utslag och så skrev man upp sitt namn och den siffra man fick på skriket. Jag vrålade till så att hela röret gungade, fick 87 poäng och ligger nog riktigt bra till.

Västkusten och Bohuslän fanns på plats och visade upp sig på bästa sätt och de mer fisförnäma utställarna satte upp rep och hade sina besökare inom armlängds avstånd. Roligaste och mest vågade attraktionen böjd Dalslands Aktiviteter på. Där fick man klättra upp på en skalad trädstam, ställa sig högst upp på en liten plattform och sedan ta språnget genom luften fram till en trapets, Riktigt roligt och det var inte många som fick tag i trapetsen utan föll. Naturligtvis var detta under full kontroll.
Vi får se om jag återvänder i morgon, jag är inte så säker på detta...Att blogga med telefonen gick bara bra två gånger sedan funkade det inte och lika bra var kanske det. Nu vet ni lite om årets mässa, och om det är dags att ge sig iväg ut och resa, titta in på mässan under helgen.
pappa B

Inga kommentarer: