lördag 23 mars 2013

Nu är det lördag och då blir det fest...

....jasså inte det, de var som attan. Här vankas god mat och lämplig dryck i lämplig mängd, lite godis och ingen träning alls, varken med hantlar eller motionsbandet. Nej minsann, nu är det rast vila som gäller. Det ärlördag den 23 mars och i morgon är det tre månader sedan tomten var och hälsade på. Tiden bara rullar iväg.
Grattis alla damer/flickor som heter Gerd och Gerda, ni har namnsdag denna snea vårdag. Gred, hon var en av mina danspartner under tidigt 60-tal och endast min oförmåga att sätta in sista stöten gjorde att det endast blev dans oss i mellan. Vi buggade loss rejält på Porjus Folkets Hus och nere i gamla skolan nere i Lillselet när det begav sig. Gerd var spätta och hade ihopsydda blåjeans och det enda felet var att hon hade broderat Tommy Steel med snirkliga bokstäver längst ena benet. Jag diggade ju Elvis så det var lite problem på just den fronten. Hon var inte så pigg på att åka med på min knattrande DKW Hummel heller, utan fördrog lite vassare maskiner typ Silverpilen och liknande bågar. Men dansade gjorde vi det kan ni hoppa upp och sätta er på...Grattis min vän var du är i den stora vida världen. Det finns idag 4.000 Gerda och hela 16.600 Gerd, som skuttar omkring med detta som förnamn.

Jag har lyssnat på Ebbot Lundberg nu på morgonen. Han är hiskeligt bra och dessutom Göteborgare. En helfestlig typ och stor underhållare, säkert över 1.90 cm. Idag skall hästarna spring, förmodligen inte alls som vi som spelar på dem vill. Några kanske haltar av redan på stallbacken, men som de vise säger, spelar man inte vinner man inte och vi är ett brokigt, mycket brokigt gäng som tror att vi skall lägga in sju rätt varje vecka. Än så länge har det inte lyckats, men vi kommer allt närmare. Saken är väl den att om vi skulle få in sju rätt så blir väl utdelningen runt 300 kronor, vilket innebär att vi får runt 22 kronor per man/kvinna.
Då blir charterresan inställd och jag får ta bussen till Kungälvs fästning, ensam.

Igår blev jag bjuden på lunch av min gamle chef, ja han är ju yngre än mig givetvis (det är ju ingen större konst att vara det) Vi har en liten specialkrog som lagar en helt underbar mat + att de har en vacker servitris. En av gästerna, den glade damen på bilden har vi sett några gånger. En riktig krutgumma med glimten i ögat och riktigt vass tunga. Jag kände att jag var tvungen att ta en bild på henne. Hoppas att hon heter Gerd för då får hon ett extra grattis av mig idag.
pappa B

Inga kommentarer: