måndag 18 mars 2013

Huvudet upp och fötterna ner, det är bara att börja röra på sig..

Laddad till 1000, beredd på att ta fighten mot dagen.
För lite sömn skadar hjärnan säger experterna. Så nu är min hjärna ännu mer sliten eftersom jag bara blundat i 2,5 timmar i natt. Men...jag får väl ta igen det i natt och försöka ge kroppen lite mer vila än normalt. Idag är det en fantastisk måndag på G, veckans bästa dag då man planerar in allt man inte skall göra och har man riktigt tur så kommer ingenting att ske eller rucka på den planeringen. Möjligtvis kanske det hoppar in någon fikapaus eller andra mindre nyttiga saker i planeringen, men det är smällar man får ta.
Lille Steffe skall hämta upp mig idag för vi skall sopa i stallet. Jag berättar och han sopar, en ganska lättsam uppgift, för mig. Sedan får han bjuda på kaffe och hans svärmors supergoda kaffebröd och numera kör jag ju inte någon kcal jakt längre så jag kan stoppa i mig av bara fan...
Ni kommer att få höra av mig längre fram under dagen, var så säker.

Grattis Edvard och Edmund! Två stabila gubbnamn må jag säga. Kände en Edmund som hette Andersson i Jokkmokk den tiden då vår herre gick omkring i kortbyxor. Edvard är en fornengelskt namn sammansatta av ord som betyder rikedom och väktare. 1.700 har detta som tilltalsnamn idag medan bara 200 heter Edmund. Även det sammansatt av två ord som betyder rikedom och beskyddare. Idag ett mycket ovanligt namn!

En rejäl promenad gjorde den ryske kosmonauten Alexej Leonov då han gjorde den första rymdpromenaden den 18 mars 1965. Vilken uppståndelse dessa steg gav.
Ni som är lika ålderstigna som mig och äldre, kommer ni ihåg Enrico Caruso? En skönsjungande herre från Italien? Jag tyckte mest att han skrek rakt ut och inte förstod jag vad han sa heller, då var det mycket bättre med Elvis, kungen ni vet! Den 18 mars 1902 sjöng denna Caruso in tio arior för ett stort skivbolag. Inspelningarna gjordes i Milano och den gapande Enrico fick 500 dollar för besväret. Om han sedan kunde prata på en vecka det förtäljer icke historien.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du bäste kusin...
alla gör vi som vi vill med vår kropp.
En del håller kroppen på topp...
och andra fyller den bara opp.
Ät du kakor och bullar...
så ska du se att du snart rullar.
Ditt liv kommer nog att rulla på...
och faller du framåt...
ja då faller du mjukt ändå ha..ha..
Ha en bra dag denna Underbart soliga vackra dag.
Kusin B i ett Soligt Norrbotten.