onsdag 20 mars 2013

Reinfedt, gå och dra någonting gammalt över dig..

När Tobias Billström klev fram och berättade hur det låg till med papperslösa flyktingarna i Sverige då sket hela regeringen i byxorna. Mest diarré fick stadsministern själv. Denna seriefigur som leker president och helst av allt borde jamsa omkring hemma, på bidrag, som alla andra arbetslös. Hur kan han komma viftande med bägge pekfingrarna och läxa upp Billström för att han talar sanning? Skulle det inte vara bättre om alla andra vågade göra detsamma. Tänk om alla de som är försedda med både munkavle och handfängsel skulle ilskna till, plötsligt ställa sig upp, raka i ryggen och verkligen berätta hur det ligger till. Nej min själ, de sitter där med tummarna i rövhålet, med stängda munnar och glider med. De glider med i en ström som kommer att föra vårt lilla fina Sverige rakt åt helvete. Detta med alla politikers goda minne.
Heder åt dig Billström, tag klivet över i det parti som just nu går mest framåt och skit i nickedockorna och den blankpolerade seriefiguren vi har som stadsminister....Gör du detta skall jag sända en burk med bilvax till grabben Reinfeldt så kan han polera upp sig innan han drar till Obama nästa gång. Det bjuder jag på.

Idag blir det nog godfika, men jag har redan hunnit få i mig en kopp kaffe nere på gymmet och snackat med Joakim, trevlig tjomme som tränar hårt. Passar på att säga grattis till honom så här i efterskott, han har nämligen namnsdag idag. Det har Kim också och jag känner tre ursnygga tjejer som heter Kim, lilla loppan som lirar handboll, den lilla frisörskan på Hair och min journalistkollega nere i Skåne. Grattis och puss på nästippen flickor små.
Joakim kommer från hebreiskan och betyder -Gud skall upprätta- Vad vår herre skall upprätta det vet jag inte men något roligt får vi hoppas att det är. Samma betydelse har namnet Kim, som tros komma från keltiskan eller det engelska namnet Kimball. Runt 30.100 grabbar heter Joakim som tilltalsnamn men bara 2.200 tjejer har Kim som tilltalsnamn. Så det kan bli...Ja fan jag känner en till Kim, Lillanns grabb så klart.

Ovidius, var skalden som föddes den 20 mars 43 f Kr. Han gav kärleken ny glöd. Det var han som lade grunden till -Konsten att älska- en viril, uppfinningsrik skald som älskade vin, kvinnor och sång. Han gav ut en handledning om den sensuella kärleken, någonting som ogíllades av träbocken kung Augustus. Ovidius dog i landsflykt vid Svarta havet. Synd på en sån präktig karl.

Den 20 mars 1933 sattes nyckeln i ytterdörren till det nazistiska koncentrationslägret i Dachau, Tyskland. De överlevande befriades först 1945. Betydligt mysigare var det den 20 mars 1969 då John Lennon satte ring på sin Yoko i Gibraltar.

Jag skall nu putsa till mitt skrynkliga ansikte och förbereda mig för några tuffa dagar på TUR. Kommer givetvis att blogga via telefonen dagarna igenom. Måhända att det blir lite hoppigt och felstavat, men det bjuder jag på för det lär rinna en del öl/vi/sprit genom halsen och det är smällar som ni får ta. Ha en riktigt fin dag och glöm inte bort att håla ögonen öppna.Varför då? Fattar du inte det, om du blundar så ser du ju inte ett smack.
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur står det till kusin...
" dagar till påsk???
Nee skaka nu på huvudet och kolla i almonackan....
är 8 dagar till låmgfredagHa..ha..
Kusin B.

pappa B sa...

..det vet jag väl, men är det låååång fredag så är det!

Anonym sa...

Håller med dig fullständigt, heder åt Billström !!Järnberg