fredag 15 mars 2013

Tillväxtverket? Visste ni att det fanns ett sånt?

Är den nån som vill köpa min Nikon
F90s en analog semiproffsare utan glugg.
Alla Nikns objektiv passar 500:- kronor
 + frakt och dyrgripen är din?
Jag hade inte en susning. I och för sig är det så många olika verk att man inte skall förvånas när något nytt dyker upp. Under alla förusättningar så har man på detta Tillväxtverk fått fram att en av tre hellre ville vara egna företagare än anställda. Jämför detta mot att bara var tionde i Sverige är egna företagare.

Folkpartiet har hoppat fram slagit sig på fågelbröstet och med knarrig stämma förkunnat att vill ha ett "Leva-livet" kontrakt. Kanske vore det bättre att man satsade energi på att försöka överleva själva fram till nästa val. Vilket jag personligen tror går käpprakt åt helsefyr. Det finns ju nog med blåmesar i den svenska regeringen.

Säga vad man vill om Västra Frölunda men de förbli optimister. I alla fall utanför rinken. Efter utspelningen av Luleå, som dessutom däckade "Pebben" på ett regelvidrigt sätt, så vässar man nu både skrillorna och klorna inför returmötet. En kraftansträngning som jag dessvärre har föga betydelse. Indianerna blir krossade av samerna en gång till, inför hemmapublik. Om jag är Luleåfantast? Hur kan ni tro detta, jag håller ju på HV71 jag! Gillar Skellefteå väldigt mycket ocksåoch hade en moster i närheten av Piteå som kunde cykla.

Elleer en riktig "Värsting" ?
Min polare Nikon D2x i prima form ska
jag sälja för 11.000;- ett klipp! 
Kristoffer oavsett K eller C hurrar vi för idag och i samma andetag följer Christel med. Grattis alla jag känner med det namnet. det finns 21.700 grabbar som heter Krostoffer här i landet, ett mycket poppis pojknamn med andra ord. Kristusbärare betyder namnet så nu vet ni detta. Ett namn som passar väldigt bra in på "Polacken" nere på gymmet....
Inte så många snyggingar heter Christel, bara drygt 3.200 bär det som tilltalsnamn. Detta är ett tyskt smeknamn till Christina och betyder den kristna. Ja jag tackar jag, töser med den inriktningen har jag aldrig stött på. Inte ens hemma i söndagsskolan i Porjus.

Har ni koll på att 74% av svenskarna såg på Palmes begravning den 15 mars 1986? Då är jag ju nästan unik för jag tittade aldrig. Åker jag inte runt på släktingarnas jordfästningar så inte offrade jag tid på att se Palme jordas.
den 15 mars 2008 vann Charlotte "däcktillverkaren" Pirelli Melodifestivalen med låten Hero. En mycket viktig händelse, för Christer Björkman i alla fall. Jag skiter i den högfärdiga småländskan jag. Lika mycket skiter jag i att Tsar Nikolaus II tvingades avgå den 15 mars 1917 och att det gökas så in i bänken att det framkom den 15 mars 1992 víd en undersökning att det föddes en bäbbe var tredje sekund vilket skulle bli 250.000 bäbbar om dagen! Detta gökande gjorde att det fanns 5,4 miljarder människor på vår jord 1991 och fan vet om de räknade med mig.
"Döderhultan" han skar sitt sista snitt i en trägubben den 15 mars 1924 då han lämnade jordelivet med en suck. Axel Pettersson hette den berömde snidaren i prästbetyget.

Nu skall jag gå ner och fika med "Länsman" på Liba,det är den enda träning jag utför denna fredag och i min lilla värld känns det som om det var fredag för bara någon dag sen, och nu är det fredag igen. Dagarna går fort när man är gammal....Sedan går jag och köper mig lite sprit, kanske en wirre så jag har till kattmaten på måndag. Ha det så in i helvete bra ni kan. Göm inte att hångla lite så att inte statistiken med tre bäbbar i sekunden naggas i kanten bara för att du är blyg och tillbakadragen. Tag på dig mjukisbyxorna så slipper snoppen fastna i blixtlåset...om det börjar gå hett till!
pappa B

"En kvinna luktar gott när hon inte luktar alls"

Inga kommentarer: