tisdag 30 april 2013

HJÄLP! Var kan man köpa Biotta Rödbetsaft till ett bra pris???

 Min vän, du behöver inte alls känna dig så här när du vaknar och tittar dig i spegeln! Absolut inte och även om du blivit så ålderstigen att du redan bokat plats bland de som redan är änglar eller eldar en trappa ner, kan du känna dig lugn. Tag dig en dl Biotta Rödbetsaft om dagen och lite krossat nyponskal då jäklar skall du se att livet börjar om på nytt.
Nu är de tyvärr så att hälsokostkedjan Life de tänker göra sig en förmögenhet på en halvliters flaska saft av detta slag. Fyrtionio (49) kronor tar de i sina butiker, det är stor synd och skam. Visst all hälsokost är omotiverat dyrt, det är sant, liksom allt som sägs vara ekologiskt odlat. Bullshit säger jag när de skriker om omkostnader, framställningskostnader mm mm. Bara ett spel för gallerian så enkelt är det. Lite krossat nyponskal skall inte behöva kosta 66 kr på ICA bara för att det står Risenta på påsen. Vad den väger? Ja ser man till priset så borde säcken väga runt 15 kilo men nu är det så att innehållit i den lilla påsen bara väger 500 gram!

 Dessvärre är det ju så att både Rödbetsjuicen och nyponpulvret är fantastiskt bra. Både som antioxidanter, C-vitamin, blodtryck och till mycket annat då det gäller att hålla den gamla kroppen fit for fight. Ja unga kroppar mår säkert bra av detta med, de kanske inte blir så fort gamla.

Jag undrar vem som har agenturen för Rödbetsaften, som kommer från joddlar landet Schwweiz, vet du det? Saften måste drickas kall för ljummen så smakar den jord, lite typiskt för rödbetan. Jag tycker att den är väldigt god men kvinnan hurrvar på sig varje morgon då jag sveper min deciliter. De krossade nyponskalen blandar jag i min havregrynsgröt på morgonen och mår som en prins under resten av dagen.

Nu har jag knappt en timme på mig innan jag skall ner och brassa på i gymmet. Får se om det dyker upp några av mina träningskamrater, eller om jag knäckte den senaste, Peo i går. Jag antar att han har lite träningsvärk idag för han jobbade bra i går. Det är ju inte meningen att jag skall ta livet av någon utan hjälpa dem lite så att de kommer igång. Kommer ni ihåg Lars, han tränar fortfarande även om jag känner på mig att han fuskar då jag inte finns vid sidan om. Ivan den förskräcklige gympar med åldringarna ute på Stig´s Center och går på halvfart då han inte varit riktigt frisk den sista tiden.
Nu packar vi trunken och sveper ner i källaren på Nordic Wellness. Ha de, som norrmännen sier!
pappa B

Inga kommentarer: