tisdag 30 april 2013

Sitt inte där och uggla, upp och hoppa med dig...

Jag letade febrilt bland alla hundratusen bilder efter en svensk flagga, men jag hittade ingen. Jag vet att jag har ett par stycken, men klart är att det råder brist på det blågula tyget i mitt arkiv. Det får bli nästa fotosafari -hitta den svenska flaggan- projektet. Letade efter en bild på Carl-Gustav, vår kung, men hittade inte honom heller vilket innebär att jag omedelbart måste förbättra mina sökrutiner i bildskatten. Det finns bilder på den göken med, dock inte tillsammans med den svenska fanan. Men varför skulle jag lägga in en bild på kungen då jag har en fin bild på lilla Maria Harasawi, som jag dessutom gillar mycket bättre än kungen. Här kommer hon, den lilla sångfågeln.
Nu bär det iväg upp till Kortedala en sista vända för att göra ett reportage om Hälsoteket där uppe. Två snygga damer som lovat bjuda på kaffe om jag tar med mig bullar. Givetvis inhandlas det onyttiga wienerbröd för att ligga bra till.
Klockan 12 skall jag försöka masa mig ner i källaren på Nordic Wellness och köra ett pass idag med. Sedan blir det långa snabba promenader som gäller, i kombination med lite mage och ryggträning nere på gymmet.
Håll ut, jag kommer tillbaka.
pappa B

Inga kommentarer: