fredag 12 april 2013

I morgon smäller det klockan 14.00

Då inviger man den nya idrotts- is- och simhallen här i Angered. Stor badavdelning och ett gym givetvis. Vad  sosseprinsessan Anna Johansson skall dit och svamla om det vet jag inte men det är klart att potentaterna skall stoppa fram näsan när det jublas och bjuds på tilltugg. Hon skall i alla fall hålla invigningstal. Tala skall David Lega också göra, liksom VD för Higab, som hållit i hammaren och skött cementblandarna, Göran Sylvesten också göra. Sedan släpper man in fåren för allmän visning till tonerna av El Sisterna?

Stor avdelning för brolilerbyggarna och en mindre för den vanlige människan. Nya fina maskiner, tunga hantlar och bra luft skall dra folket från de redan existerande gymmen i området, vilket jag inte tror kommer att lyckas. Personligen tror jag att det kommer att vimla av 16-17 åringar och efter ett år är allt utslitet och man får börja om från noll igen.
Pensionärsrabatt? Glöm det, här skänker man inte bort något till oss.


Jag blir nog kvar nere på Nordic Wellness, mycket beroende på de glada tjejerna i receptionen och chefen Karin. En av dem, lilla söta Linda tillhör en av favoriterna, den saken är klar. Supermamma med trevlig gubbe, massor av ungar,supertränad och alltid på hugget. Precis som det skall vara när man har ett yrke där man skall ta hand om folk. Dessvärre lämnar Linnéa huset vilket är ett rejält bakslag. För damerna kanske det blir ett lyft då man stoppat in en välpumpad figur bakom disken istället för Linnéa. De får väl ha lite ögongodis de med, för all del.


Detta är min kamrat Stefan. Han är ofta en snäll gubbe. Ibland bjuder han till och med mig på P-fika med wienerbröd. Idag fick jag en bakelse. Tack för det min kamrat. Han tränar också väldigt mycket men dessvärre syns det inte så bra. Men jag vet att han ligger i. I grund och botten är han en verkligt trevlig prick som älskar att stå framför min kamera. Han hoppar fram så fort jag lyfter den.
Varje vecka ibland tre gånger så skuttar han runt med de andra tanterna och farbröderna ute på Stig´s Center. Han har massor av humor under hatten, det gäller bara att lyfta på den och släppa ut alla galenskaper.
Jag gillar hans fru!
pappa B

Inga kommentarer: