torsdag 11 april 2013

Paparazzi, kan detta var nåt?

Nu skall jag vise er hur otroligt oskyddade ni är även när ni åker på semester och oavsett hur ni beter er. På hotellet, på stranden eller i vattnet. Nu leker vi att jag fått nys om att en känd maffiaboss finns på stranden i Benidorm. Han skall bada med sin son på förmiddagen och jag skall bevaka. Måste vara på min vakt för hans livgarde skjuter direkt. Vad gör jag då? Jo jag tar med mig min lilla turistkamera som ingen lägger speciellt märke till och tar mig ca 300 meter från stranden. Här kommer första bilden. Klicka och förstora bilden så ser ni bossen i den röda rutan

Sedan drar vi på med zoomen 1000 mm och vips så ser vi gubben betydligt bättre. Nu vet vi att han skall ha en tatuering på höger överarm som föreställer bedjande händer och en kors.
Nu är jag ganska säker på att jag hittat rätt man så jag upprättar direkt telefonkontakt med de stora bildbyråerna och ger dem tipset. -Var 100% säker och sänd bilden får jag till svar.
Jag kopplar på den digitala zoomen och tar en bild till...


Saken är klar, maffiabossen är fångad och jag sänder bilderna. Får reda på att allt fungerar och pengarna sätts in på mitt konto när bilden kablas ut till tidningar över hela världen.
Så kan det gå till och även om man försöker gömma sig på ett hotell så är paparazzin på sin vakt och vädrar dollar.
Får ett sms att en grekisk mångmiljonär inom skipping branschen bor på ett hotell i Benidorm. Får namnet på hotellet och vilken våning man tror att miljonären och hans sekreterare bor på.
Kännetecknet är en bild + informationen om att han bär en Rolex i vitt guld med ett svart läderarmband på vänster handled.

Jag hyr en solstol på stranden mitt emot hotellet och väntar, läser en bok men har 100% kolla på det våningsplan där paret väntas bo. Om bara någon timme kommer de ut och sätter sig på balkongen. Jag tar en översiktsbild på hotellet. Klicka och förstora upp bilden så ser ni paret i den röda rutan på femte våningen.
Laddar om med min zoom på 1000 mm och tar en ny bild. Nu är jag ganska säker på att jag har hittat rätt gubbe och tar en ny bild.


Här gäller det att försöka få fram något mer kännetecken för att vara riktigt säker. Ringer bildbyrån och meddelar att jag hittat gubben och kommer med bilder om ett litet tag. Förbereder den digitala sändningen och lägger in de telefon nummer som jag behöver.

Lägger på den digitala zoomen och tar en n y bild.



Saken är klar. Här ser man hans Rolex i vitt guld med det svarta läderarmbandet hur klart som helst och jag ringer upp och meddela att bilderna är levererade. Får ett ok att de kommit fram och det rasslar till på mitt konto om ett par timmar. Hela väldens skvallerpress publicerar bilderna på den semestrande miljonären, som helt ovetandes gick ut för att slappa en stund på sin balkong i Benidorm i april 2013.

Så mina vänner var försiktig, storebror ser er inte lika bra som paparazzin gör och betänk att det finns många som enbart lever på att bevaka kända personer inom film- och nöjesbranschen, politik och näringsliv samt världens alla kungligheter. de lever gott på detta så länge ingen ser dem, för då åker de förmodligen på stryk. Vilka dessa gubbar var som jag lekte paparazzi med nere i Benidorm, det vet jag inte. Tyckte bara att de var roligt att visa er hur enkelt det går att bevaka en människa utan att de vet om det.
Kolla i buskarna innan du pinkar, det kan ligga en paparazzi 300 meter bort och skjuta på dig
pappa B





2 kommentarer:

Urban Ö sa...

Kodak instamatic?

pappa B sa...

Ha, ha Urban, inte riktigt, lite bättre upp. Har jobbat med Nikon i mer än 50 år...