fredag 26 april 2013

Jädrar vilken dag det här blev...

ICA Maxi bjöd upp till fest och Angeredsbona lät sig
väl smaka. Gratis är alltid gott och det var ingen hejd .
Fotografering uppe på Kortedala Torg bland företagen där, snart klart. Sedan var det fullt ös här hemma och så ringer VD:n för Råda Säteri och berättar att den 11 maj då skall det bli matlagning a la Molekyl. Detta ser jag verkligen fram emot och jag kommer att göra ett superstort inlägg med bilder här på bloggen, räkna med detta. Både om platsen och maten, vi får väl se.
Hur som helst så kommer gubben att vara på plats för att se och lära om konsten att laga molykulär mat.
Spännande värre kommer det att bli



.
Sedan hade ICA Kalasdagar med pizza, korv och kaffe för alla Angereds innevånare, kändes det som. Men ni vet ju, gratis är gott och så vidare Hittade en av mina träningskompisar i full färd med att stoppa munnen full med pizza och korv, Makkara-kungen kan vi kalla honom efter de här bilderna, kolla bara.

Nu kanske det är dags att ladda upp med lite protein och masa sig ner på gymmet i två timmar. Känns faktiskt så eller om jag skall vara lat och köra mina övningar med hantlarna här hemma och invänta kvinnans hemkomst och vår inköpsrunda ner i centrum. Jag tänker en stund till har ju lite tid på mig, och förmodligen lir jag slöare och slöare ju längre tiden går ha ha ha.

Fredagsmys väntar och det känns väldigt bra. Grabben är hemma men dottern ute och springer, kvinnan arbetar och sliter men lär vara hemma om ett par minuter om alla fungerar.

Upplysningsvis kan jag ju berätta att Teresia och Terese har namnsdag idag den 26 april. Namnet kommer förmodligen från Grekiskan och anses betyda jägarinna så passa er gubbar om ni stöter på någon av dessa brudar. Antalet Teresia är hela 15.100 men det är bara 1.300 som har det som tilltalsnamn. Terese finns det hela 39.200 som heter och inte mindre än 15.900 har det som tilltalsnamn. Sådärja, nu fick ni lite kunskap här på slutet också. Ha e riktigt fin helg med massor av mys, sex och stark sprit. Själv kollar jag hästhoppningen i kväll och hejar på RGB och hans havremoppe. Tjosan!
pappa B

Inga kommentarer: