måndag 15 april 2013

Måndag - Veckans bästa dag har dragit igång.

Inte lika häftigt som i går morse då en stor tavla föreställande en fet naken dam lossnade från sin krok och kom farande rakt ner i huvudet på mig. Men som tur var så slog den först i den radio som jag har uppskruvad på väggen bredvid min säng så jag han parera innan jag fick tungviktaren i skallen....

Angered Centrum, det är dar vi gör våra dagliga inköp kvinnan och jag. På ICA Maxi för det mesta men även Netto och Lidl får ta del av våra pengar. Det är inget lyft, inte någon spirande känsla som ger ståpäls, och lust att komma hit. Nej, hit måste man gå för att göra sina dagliga inköp punkt och slut. De som styr och ställer i det här köpcentrat är både blinda, tondöva och uråldriga i sitt tänkande. Helt befriad från fantasi och framtidstänk. Dessutom saknar det alla känslor då det gäller vad konkurrens villkor betyder. Här stoppar man in caféer, restauranger, frisörer, tobakshandlare och telemarketing företag hur som helst. Ändå lyser tomma skyltfönster och stora lokaler gapar svarta och tomma mot besökaren.
Den 19, 25 och sista dagarna i månaden är det full kommers. Då har pension, barnbidrag och lön kommit och då går man ut på shoppingtur. Man kryper ut ur sina små hålor, handlar och sticker snabbt som satan tillbaka in i mörkret igen. Här har ju det flesta alltid ett mörker för de drar ju ner huvudbonaden över ögonen oavsett.
Jag skall traska iväg med mina stavar om en liten stund, det är 11 + utanför dörren och det passar mig väldigt bra. Håller på att jobba lite med tidningen "Vi i Mölnlycke", men måste ta en liten paus för jag känner att jag snöar inne lite, ambitionen är för hög och det märker de jag ringer till.....får samla lite ny kraft på en promenad och sänka mitt speedade uppträdande en aning. Jag skiter i att gratta några namnsdagsbarn i dag, de får klara sig själva, jag vet inte ens vilka som har namnsdag och inte vet jag var som hände den 15 april förr i tiden heller. Ha en fin måndag för det har jag.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag undrar vem som gillar tjocka bastanta damer Ha..ha..
Inte är det då jag. För jag har inga tavlor på sådana feta damer.
Att denna dam sen försöker våldföra sig på dig Ha..ha.. fast hon var inrmad ja det var bra.
Hände väl inte så mycket...
jag menar trä mot trä ha..Ha..
Tur det var överdelen och inte fötterna dina Hi..Hi..
Gör dig av med den feta damen om livet är dig kärt Ha..Ha..
Din omtänksamme kusin B.