måndag 15 april 2013

Milen på drygt en timme känns godkänt och Tage G Peterson är förbannad!

Nu ilsknar vår fd. försvarsminister Tage G Peterson till och kräver att man lägger pappren på bordet då det gäller vårt svenska deltagande i Afghankriget. Personligen har jag inte ens fattat varför vi egentligen skall vara med där över huvud taget. Insatserna startade utan klart FN-mandat troligtvis rör det sin om runt 30 miljarder kronor som satsas av våra skattepengar och detta med regeringens goda minne. Och ser man helt krasst på det så har kriget blivit värre där nu sedan militären kom dit. Nej för fan tag hem grabbarna och lägg dessa bortkastade skattepengar på skola, sjukvård och barnomsorg. Blir det gnäll så låt blekfisen Bildt och   de övriga stropparna i regeringen åka dit och slåss för den goda saken skull, så blir vi av med dom här hemma.

Valde den minst tröttsamma sträckan (12 km mest backar) och tog en liten enklare variant på min milpromenad. En timme och 18 minuter höll jag på från dörren hör hemma till jag var hemma igen. Det känns som en skaplig tid och jag kunde fortfarande andas normalt när jag återvände. Ovanligt tung i bägge benen och jag undrar om det inte är en liten förkylning som ligger och lurar, vi får väl se om den bryter ut. Har lite ont i knoppen också och det är ju konstigt då det inte finns så mycket där som kan göra ont.

Fixade snabbt ihop lite bacon, vitkål och ett ägg, behövde fylla på depån. Tomater, givetvis tre små röda rackare och ett glas jucie blev det idag.
pappa B

Inga kommentarer: