tisdag 30 april 2013

Nu djävlar ilsknade jag till rejält...

Tack vare min gode vän och vapendragare "Länsman" eller Jeppe på berget som han också får heta ibland så får jag hem en låda med rödbetsjuice när han återvänder från slätta uppe i Kvänum. Där huserar han och hans lilla prinsessa hemma hos sin "Super-Hanna" favvojäntan alla gånger.
Jag har ringt runt, letat på nätet efter någon leverantör för jag vill verkligen inte betala 98 kronor litern för detta. Nej så fan heller jag köpte mig en råkostcentrifug för ett par minuter sen via nätet. Då kan jag göra, pressa min egen hälsodryck utan en massa mellanhänder, och kvinnan kan få sin älskade morotsjuice. Affärerna kan stå där med lång näsa. Blir jag riktigt förbannad kan jag odla mina egna rödbetor inne i den lilla skogen utanför huset, det behöver inte någon ha den minsta aning om...ha ha.

Har kollat på Biggest Looser i TV och det var stiligt av Patrik att lämna över sin plats till Otte som inte verkade ha tagit detta på allvar till 100%. Tänkte på mig själv om jag hade varit med där så hade jag väl försvunnit efter tre veckor med den träning och matkontroll de sysslar med. De hade fått skicka hem mina kläder och mig i en textilpåse, en sådan som man hade förr i tiden då man var ute och svirade och hade kostymen med sig. Nu har jag riktat in fårskinnstofflorna mot sovrumsdörren och vilken sekund som helst sparkar jag av mig dem och rusat ner under täcket. Gör det du med så kanske du orkar köra ett litet pass i morgon.
pappa B

Inga kommentarer: