torsdag 2 maj 2013

Ser man på...jag han in med ett litet inlägg innan det blev en nya dag!

Idag har jag haft en träningsfri dag förutom att jag promenerat 6,7 kilometer i rask takt. Kände mig faktiskt lite sliten,ovanlig känsla och det kan hända att jag har fått någon av kvinnans förkylnings basselusker, vem vet. Vi delar ju sovrum fortfarande. Nåväl jag trampade på och just nu känner jag mig ganska så piggelin. Skall krypa ner under täcket om en stund så jag hinner upp klockan 06.00. Då börjar förberedelsen för dagens äventyr för hela menageriet, barn och blomma utfodras för transport till arbete och skolor. Kvinnan upp till Kungälv, grabben ner till stan och jäntan upp till Rannebergen. Totalt utpumpad faller jag ner i massagefåtöljen släpper en liten fis
och försöker hålla mig vaken.


Dagens lunch blev lite fuskbygge. En god sallad med lite sesamolja och så fyra små läckra kycklingspett i jordnöts sås. Aja baja vad gott, lätt och inte alls så onyttigt. I går jublade jag över grönsakshandlarna nere på torget här i Angered, När ni ser vindruvorna på bilden förstår ni varför. Stora blå, söta med kärnor, billiga och jag måste ner fort som attan i morgon och se om de har några kvar.

I morgon klockan 12.30 skall en figur klättra upp för fasaden på Gothia Tower, 78 meter över marken. Detta sker i
och med öppnandet av den stora Outdoor Mässan nere på Svenska Mässan. Naturligtvis måste jag föreviga detta så att ni får se vilka galna människor det finns.

Kryp nu till sängs och försök komma ihåg att det absolut inte är tisdag i morgon utan fredag då du får lov att idka älskog med din fru, supa dig full, svära och leva fan utan att någon bryr sig.
Släng dig i bingen och ladda upp batterierna för imorgon är det -MYSIGA FREDAG- igen!
pappa B

"Man skall inte stryka smör på fläsket"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Besse du kan väl ringa en signal till mig när du läser detta mitt telefonummer är 0321-531266
Sigge Ulricehamn

Anonym sa...

klart man ska ställa upp" då man går eller ligger hemma

margareta