onsdag 15 maj 2013

Bedrövligt tråkigt att vara sjuk...

Tack och lov är det ju ingen vana, detta med att inte vara 100% i ordning i kroppen. Att knoppen falerar det är ju en annan femma, men när hela systemet får sig en körare då är det inte roligt. Nåväl, jag skall inte gnälla över detta, det finns ju de som har det mycket värre än jag.
Sverige klarade av Danmark med ett nödrop och hockey-Sverige kan pusta ut en dag till. Jag skiter i vilket!

Har hinkat i mig varmt vatten med honung, citron, ingefära och vitlök, men någon bättring syns inte. Var till och med så dum att jag gick ut i går, varför vet jag egentligen inte, skyllde på att jag behövde hostmedicin. Köpte en flaska också som smakar bävergäll, ni vet den där lilla körteln som bävern har under svansen nära röven, ungefär som skunken. Man gjorde brännvin av detta uppe i Säfsen för ett par år sedan. Ungefär som den snapsen smakar den här hostmedicinen.
För min del så är det konjak som gäller från och med i dag. Skall snart ta min första kupa. Har förberett massagefåtöljen och lagt en påse med eucalyptus-piller bredvid så jag är laddad. Yogamattan ligger utrullad utifall jag skulle trilla ur fåtöljen när konjaken slår till.

Skall telefon-konferera med lille Steffe om ett par timmar, plocka ihop lite videosnuttar några timmar senare och sedan vila igen. Hade planerat att ge mig ut och kolla på Göteborgs Varvet på lördag, men jag får se hur jag känner mig. Kvinnan är borta den här helgen, Sä jag är gräsänkling. Ungarna sköter sig själva så jag får se vad jag orkar hitta på, nåt skall det väl bli i alla fall. I morgon lirar vi på V75s extra omgång, kanske blir det några tior i lädret, vem vet.
pappa B

Inga kommentarer: