måndag 13 maj 2013

Knockad när jag kom hem...


Det är ganska långt mellan gångerna jag stannar upp och mår dåligt. Nu förstår jag varför jag kraxade som en snuvig kråka hela natten borta på Hällsnäs och jag måste verkligen be mina grannar i rummet bredvid och Hr Nixon och "Pricken" i rummet ovanför om ursäkt för mitt hostande.
Åkte på en rejäl feberfrossa med rinnande näsa och hög feber när jag satt mig i skinnsoffan här hemma -det slog till direkt- jag blev helt tagen på sängen som man säger. Ont och matt i hela kroppen.

Nåväl, jag har mina små trix så jag skall förhoppningsvis vara på benen inom en inte allt för lång period. Ligger i massagefåtöljen och sover mest idag.
För ett tag sedan skrev jag om den nya bantningsmetoden Rasberry Keaton Plus, att detta var inget för Porjusgubbar och förmodligen är en bluff. Som de flesta mirakelmedel man köper via nätet är. Det tog skruv och jag har fått flera mail från olika håll där jag till viss del får på skallen. Jag har svarat lugnt och stilla att de kan sända mig några burkar så att jag får testa, hjälper det på mig hjälper det förmodligen på andra med. Vi får väl se hur långt amerikanarna går här. Förmodligen kommer det några burkar på posten eller en torped utanför ytterdörren, vi får se. Hoppas bara att jag piggnar till så jag kan ge en eventuell torped en match...

På bilden här bredvid ser ni Hällsnäs köksmästare Douglas fylla på med flytande kväve och tillverka de mest fantastiska kreationer. Hela kvällen var ett enda stort innovationsparty med underbar god mat, goda viner och supertrevliga deltagare. Dessutom dominerade den kvinnliga fägringen vilket inte gjorde saken sämre för oss gubbar som hade lite vackert att titta på mellan de tre elementen hav-skog-eld. Ägaren och VD:n Robert Säll var en utsökt värd och jag skall återkomma och berätta lite om hela anläggningen. Förmodligen är det ingen av er som vet att här arrangerar man mellan 75-100 bröllop per år och 30% av brudparen kommer från Norge. Förmodligen är man landets mesta bröllopsarrangör i dagsläget.

Nu är det dags för en ny kopp med varmt vatten, honung och en finhackad klyfta vitlök. När kvinnan kommer hem så blir det Veronicas dunderkur, ingefära och citron, så får vi se vad som slår mest. Huvudsaken är att något av dem nyper till bacillerna som slagit rot i gubben. Ha det så fint där ute i världen.
pappa B

"När människorna inte tror på varandra blir jorden ett helvete"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm it appears like your blog ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoying your
blog. I too am an aspiring blog writer but I'm still new to everything. Do you have any suggestions for beginner blog writers? I'd certainly appreciate it.



Also visit my homepage ... www.agri.kmitl.ac.th

Anonym sa...

Hello, this weekend is good for me, for the reason that this moment i
am reading this enormous educational piece of writing here at my house.


Also visit my web-site :: dry scalp treatments