onsdag 8 maj 2013

Färdigstucken och klar...



Hon var säker på hand, Linda som tog han om mig på Läkarhuset här i Angered. Lätt som en plätt knep hon ett par rör av gubbens innandöme. Ont, nix och jag är inte det minsta bekymrad över sprutor av vilket slag det vara månne.
Äntligen får jag äta min havregrynsgröt med nyponmjöl. Ingen mat bara vatten sedan klockan 22 i går kväll, det är hårda bud i Mellerud för en gubbe som rusar direkt fram till spisen på morgonen. Idag var det extra tungt för jag fixade ju frukost till kvinnan, innan hon drog till jobbet.
Nu blir det ompyssling och justeringar inför damernas resa till huvudstaden. kvinnan jobbar till 12 och sedan bär det iväg. Jag och junior får ta hand om oss själva vilket inte är det minsta problematiskt. Han skall LANA och jag skall festa, hur svårt kan detta vara.
Gör ett kort reportage klockan 18 i eftermiddag och sedan blir det putsning av skor (jag kanske tar tygskor så slipper jag putsa) och iordningställande av den gamla kroppen.
pappa B

"De som talar illa om kvinnor har glömt sin mor"

Inga kommentarer: