tisdag 7 maj 2013

Idag rök nästan 900 kalorier....

Min runda runt sjön börjar hemma och det startar omedelbart med en mycket lång seg uppförsbacke och första bilden visar vägen när jag kommer ut från vår lägenhet. Här börjar första backen och den håller banne mig på hela den första kilometern,

Sedan på bild två så fortsätter den även mer än 500 meter till innan jag svänger vänster för att komma in i skogen och fram till Mölnesjön. Där börjar skogspromenaden med en kort men mycket brant backe till innan det planar ut lite och blir en mer lätt kuperad terräng.

Inne i skogen så är det fint att promenera fina stigar, fina gångvägar åt alla håll och hör kan man välja både längre och kortare sträckor. Här kan man även hoppa in på den omtalade Vättlefjällsrundan och andra fina promenadstråk.

Alltid mycket folk ute och rör på sig med hundar, stavar och ryggsäck på ryggen, man möter dom titt som tätt. I ur och skur och dagen till ära så var det varmt och skönt, nästan så att jag blev tvungen att ta av mig min tunna jacka.


I morgon är det blodprovstagning för gubben. Någonting spökar men vi får väl se vad de kan hitta. Förmodligen lite utspädd wirre och proteinpulver och förhoppningsvis inget som kan ställa till det. Vi får väl se som gubben sa när han klippte av sig ögonbrynen.

Kvinnan och dottern skall åka till Stockholm och det blir fridfullt här i huset en stund. Fast det är ju bara en dags frid sedan är de hemma igen.
Det är konstigt att man som pappa har tappat allt värde hos sina barn. Vad det beror på vet jag inte då jag försökt göra mitt bästa. Tydligen har inte det varit tillräckligt.Grabben som alltid sa -Pappa, det är du och jag pappa, precis som i Emil i Lönneberga han bryr sig inte om att jag finns över huvud taget och den lilla loppan hon bara skäller.
Men detta är väl tidens gång och som ordspråket säger, så märker man inte att kon är borta förrän båset är tomt.

I morgon kväll skall jag på REMEMBER på Park Lane och kasta loss. Jag kommer givetvis att lägga upp några festliga bilder här på nätet så ni kan få se lite ös bland alla hantlar, tjocka gubbar och promenadvägar. Smyger nu ner under täcket, ha en fortsatt fin afton ni med.
pappa B

Inga kommentarer: