söndag 26 maj 2013

Hammarkullen lyckades igen...

Sprakande och färgglad karneval genom hela Hammarkullens centrum. Glada människor trummande gubbar och svajande plymer. Vickande rumpor och vackra människor gjorde dagen till en riktig Karnevaldag. Heja Hammarkullen!

Jag har nästan alltid varit på karnevalen ensam, Min son och min dotter har varit med när de var mindre, nu vill de inte följa med. Men...idag tog jag faktiskt med mig min nyfunne vän Peo, en glad skit med glimten i ögat.
Hur det kom sig att vi började umgås det vet jag inte men vi träffades på gymmet och han verkade vara en glad typ. Snabb i repliken och lätt för att skratta. Sånt passar mig.

Peo tränar för att han måste. Han har stjärtgosse look med rosa glasögon och blonderat hår. Han går och får ansiktsbehandling hos en riktig snygging nere på Angereds Centrum. Inte nog med detta han solar också. Han har en vacker dotter och massor av brudar runt om i Europa så han är ingen fikus, om ni nu trodde detta. Men han har vissa drag.....
Hur som helst han är en glad prick och han har blivit min kompis. Vi drog till Hammarkullen med 8:an idag.
Ni skulle ha varit med.
Peo har två egenheter, han äter i tid och otid, som en fiskmås och så kan han inte låta mobilen vara i fred. Han är som en liten tonårsgrabb, mail., sms, fejjan, telefonen går varm men tack och lov så tog batteriet slut mitt under pågående aktiviteter. Då deppade Peo en stund! Detta gick dock snabbt över då han hamnade i grilloset i Hammarkullen. -Vill du ha mat? Han dök ner på en tallrik med Syriska dolmar och var lycklig som en 7-åring på McDonald. Åt lika snabbt som en fiskmås och så var det dags för mobilen igen.

Han fiskar upp telefonen var tredje minut, så håller det på tills batteriet är slut. Nu spelar detta ingen roll för mig för jag fortsätter med det jag ska och han får stå kvar i ett hörn och knappa på mobilen, jag går vidare. Efter ett tag så kommer han farande, -Vart fan tog du vägen? Det bara blixtrar till så är du försvunnen. Sen frågar han mig om jag vill ha mat igen.
Under de timmar vi var i Hammarkullen sände han säkert 25 sms, lade ut 5-6 bilder på fejjan och snackade med halva sin släkt. Sedan promenerade vi tillbaka ner till Storås för
det var så mycket folk vid spårvagnshållplatsen i Hammarkullen. Tog spårvagnen tillbaka till Angered och en trevlig dag var till ända. Här skall ni få se karnevalens drottning (vald av mig enväldigt), min favvodansare och vår sexiga frissa i full mundering. Kolla in bara.
Här har vi karnevalens drottning i sin röda dräkt sopade hon
banan med resten av de vackra damerna

   


 Favvodanserskan, helfrän och vacker liten dam. Tappade bort henne i vimlet då jag hade tänkt snacka lite med henne. Nåväl det får väl vara som det är, hon var i alla fall både vacker och mycket bra.

Och vår lilla pärla som kommer att få dansa för oss varje dag framöver då vi går ner på gymmet och passerar hennes arbetsplats, salong HAIR mitt på Angereds Centrum. Hon lovade att göra detta, jag har det på film.
En trevlig dag i matosets och trummandets tecken är till ända Bayern vann den viktiga matchen ikväll. Jag hade fem rätt på travet men det hade en miljon andra med så det blev ingen utdelning. Är ungkarl och speleman i helgen så jag kanske busar till det lite i morgon vi får välan se, som gubben sa när han klippte bort ögonbrynen. Natti natti mina vänner...
pappa B

Inga kommentarer: