torsdag 23 maj 2013

Karin överger oss på Nordic Wellness, men tuffe Victor kommer in i stället..


Vår eminente och charmige dansdrottning, min lilla favvoärta Karin, platschefen här hos oss på Nordic Wellness lämnar posten. Hon skall ta över på en större anläggning och tuffe Victor hoppar in i hennes ställe. Förvisso har grabben långt krulligt hår men sedan tar likheten slut. Men han verkar vara en trevlig kille så det blir säkert bra. Tjejerna blir i alla fall inte besvikna.
45 tuffa minuter på crossen och sedan roddmaskin. Duktiga flickor
Här trampar min lilla arvtagerska och hennes kompis på i crosstrainern. Tuffa brudar vill jag lova 45 minuter intervall och sedan roddmaskin. Vad månne bliva av detta tro?
Jag drar igång på måndag i ultra rapid och sedan gör jag gymuppehåll under juni och juli. Skall bara promenera, så jag hittar tillbaka till formen som skall ta mig mellan Gällivare-Porjus den 6 juli .
Jag väljer Lappland och resten av familjen drar till solen ute i Europa.

Idag har jag fått genomslag på en gammal idé jag har haft en längre tid. Vad, det kommer ni att få läsa om tids nog, vänta bara. Peo min glade kompis högg direkt så nu är det bara att börja planera, efter bästa förmåga. Projektet kommer att heta -Vi går för hälsans skull- Inget fjantande för några organisationer utan bara ett projekt för vår egen skull. Lite förhands snack kan ni få om ni lyssnar på Radio Garderob här uppe till höger.

I helgen blir det Hammarkulle Karneval för nästan hela slanten. Skall hinna med lite reportage från Aeroseum ute på Säve också. Deras Fritidsmässa måste bevakas. Hade tänkt ta med mig kastspöet och tagit mig en tur upp till Surtesjön, idag men det blev inget av detta. Kanske hinner jag med detta i helgen, vi får väl se.
pappa B

Inga kommentarer: