lördag 8 juni 2013

Bastu i Anten fan så mycket bättre än prinsessbrölopp...

Min mycket gode vän och jag löste världsproblemen i natt, Både vad det gäller FNs problematik, Afghankrisen och prinsessan Madeleine giftermål. Att denna vackra lilla sessa, idag äktade en surmulen britt, förvisso deporterad till USA för att höja blodtrycket en aning, gör inte saken bättre. Tänk om hon också skaffat sin en rumpmas och gängat sig då hade Hr Eriksson med Gustav i förnamn fisit gott i sin sarkofag.
Nu blev det som det blev och Lasse fick fyr under pannan i bastun, ölen förbrukades i jämn takt och manekängandet i slotten och bombardemangen nere i öknen de försvann i ångorna...av björkved och björkris.

När man kommer upp för alla trappor av sten och trä så möter man Kungen av Anten, Grodan Poskiparta. Har du otur när du kommer så pinkar han på dig, en lång iskall stråle, välsiktad på bästa kostymbyxorna/kjolen och sedan gapskrattar han. Kommer du in i stugan så bjuder man dig på en specialare som Sinikka tillverkar "1000 vitaminer" heter den och jäklar i min låda håret ställer sig på ända, (allt ställer sig) det ryker ur öronen och du börjar himla med ögonen. När anfallet gått över så kan du slappna av.

Naturligtvis var det full sprutt på gubben när jag äntligen anlände. Han var i full färd med att måla källardörren, sen skulle han rensa avloppet och han hade nog räknat med att jag skulle vara behjälplig med detta, men tji fick han. Jag drack upp en burk öl och sedan tog jag mina fiskegrejer och gick ner på bryggan för att försöka lura någon Antenabborre. Det gick inte det heller och turligt nog fanns det inga katter i närheten, så jag slapp visa snoppen till något kattskrälle. Solen den sken och livet det lekte. Vi hade en trevlig kväll tillsammans min gode vän och jag. Löste som sagt de flesta världsproblemen.

På morgonen bjöd Lasse mig på ett glas "1000 vitaminer" a la Sinikka och den satt som en fläskläpp. Nu skall jag själv starta produktionen av denna dryck så fort tillfälle ges. Ögonbrynen åkte upp med en smäll i pannan och jag kände mig som 16 år, var beredd att söka in på gymnasiet. Det missade jag ju förra gången.
Väl hemma så kollade jag travet och det blev inga dollar i lädret denna vecka heller, men nästa vecka så tar vi storslam uppe på Torpgärdan i Boden.

"V75 Tillsammans" är ett roligt upplägg av ATG och vi är ett trivsamt gäng som försöka få alla sju streck att hamna rätt på kupongen. En dag händer det, vi väntar på den så länge.
pappa B

Inga kommentarer: