fredag 7 juni 2013

Mat, mat och lite mera mat...

Det är ett litet helvete att försöka plocka bort ett par kilo extra på kroppens framsida. Jag har experthjälp, Dejan Smith, Mr Smith håller ett vakande öga på mig och han kan detta med mat då man tränar.
Kolla här vad jag åt till lunch på nationaldagen....

Wienerkorv (83% kött) vitkål, morötter grön paprika och basilika. + mina små tomater och ett stort glas kranvatten. Gott som tusan och så kalorisnålt att det inte är sant.
Jag har tappat 1,3 kilo de senaste två dagarna och jag jobbar hårt för att inte hitta dem igen.

Till frukosten idag var det grönsaker, babyspenat, vitkål, och vatten, skippade havregrynsgröten idag. Tog sedan ett mellanmål med youghurt och nyttig müssli, och till lunchen så blev det stekt kycklingbröst och babyspenat (i vatten) och morötter stuvade i sitt eget spad, gott som bara den. Ett glas vatten till gjorde susen och nu är det snart dags att klämma i sig en banan. Spenderade för lång tid nere på gymmet utan att träna, snackade bara en massa svammel med lilla Sara och de vanliga gubbarna som sitter och hänger där (kaffekäringar) Träffade Christoffer som skall med upp till norr och promenera och kostrådgivaren och personlige vännen Mr Smith.

Nu klämmer jag i mig en banan. Låt apan i dig veckla ut sig, klättra i träd räck ut tungan åt grannkäringen och visa häcken åt hyresvärden. Då får du hjälp efter ett tag. Skippade flyguppvisningen idag och åker i kväll upp till min gamle god kompis Lasse i hans stuga i Anten. Kanske jag tar med mig fiskegrejerna och provar fånga en abborre, vi får väl se. Spenderar nog en stor del av lördagen där upp med honom innan jag återvänder till Angered.
pappa B

Inga kommentarer: