måndag 3 juni 2013

Dagens arbetsuppgift slutförd och en vacker promenad utefter Lärjeån...

Soppåsarna är förpassade till de avsedda kärl som finns i soprummet på vårt bostadsområde. Här inne kan allt dyka upp och man kommer aldrig att förvånas. I helgen har det som synes gått lugnt till på Fjäderharvsgatan. Inga större katastrofer i hemmen den här helgen.
Nästan bara tomma sopkärl, inte illa.
Efter att detta med soppåsarna var avklarat så var det dags för dagens promenix. Iför tunnas möjliga utrustning drog jag ner till gymmet för att få mig en kopp kaffe innan det bar iväg ut i naturen..

Festen är slut. Den låg där så ensam på asfalten. Studentfirande är snart över för i år. Sångerna om den glada studenten och sommarens soliga dagar har tinat ut. Lastbilarna har återgått till att köra makadam och grus och inte fulla flickor och pojkar, som kastar tomburkar och Piccolo flaskor runt ute på stan. Ett antal unga kvinnor har blivit gravida. Några unga grabbar kan räkna med att ha fått en avbetalning i 16 år. Studentfirande har krävt sitt och nu hoppas jag innerligt att alla unga pojkar och flickor får ett fint och välbetalt jobb så att jag kan fortsätta att få min pension de sista 30 cm på tumstocken...
Innan ni går till sängs ikväll skall jag visa lite från mina 7 km utefter Lärjeån. En fantastiskt vacker plats inte alls långt från storstan men tillräckligt för att vi skall slippa alla illasinnade individer såm går ut för att ställa till det.
pappa B

Inga kommentarer: