måndag 3 juni 2013

Måndag denna härliga dag!

I fjol dansade Pridegänget med i Hammarkullefestivalen. Var fanns de i år?

Tänk er att ha en hel dag till förfogande bara för att planera allt man inte kommer att hinna med att göra. Att kunna strossa omkring här hemma och bar skjuta undan den ena efter den andra arbetsuppgiften som dyker upp. Fast jag har en sak att uträtta innan friden lägger sig över de fyra rummen och köket här i Angered. Jag måste bära ut soppåsarna!

Svenska handbollstjejerna åkte på pumpen mot Polskorna med tre bollar. Det var inte bra och gjuter inget mod i de svenska spelarna, inför det stundande EM på hemmaplan här i Göteborg. Fegade du ut Hr Kindvall eller vad var det som gick snett? GAIS vann i helgen, mot Asyriska, ett brötegäng på plan, heja makrillarna.

Jag har fryst mitt gymkort i två månader så nu är det bara promenader ute i det fria och lite lyftande med hantlar här hemma som gäller. Om tre veckor skall jag vara toppladdad för att promenera mellan Gällivare och Porjus. Mitt bland björnar och hjortronmyrar kommer gubben att sväva fram. Förhoppningsvis rasar några hundra kalorier bort från airbagen och benmusklerna får sig en extra kick framåt. Har som mål att komma fram på runt 8-9 timmar. Hoppas att detta går att genomföra. Naturligtvis skall jag blogga under resans gång och kanske även sända direkt från Radio Garderob. Vi hoppas på det i alla fall.
Passa på nu och mys för i morgon är det tisdag
pappa B

"På rullande sten växer ingen mossa"

Inga kommentarer: