söndag 9 juni 2013

Dunder och brak och 5 kilometer...

Jag skippade alla flyg idag. Har varit hemma och grejat lite, handlat, ätit och gett fan i allt annat. Var lite hustomte istället. När solen var i högform efter regnskurarna som kom så tog jag på mig walkingskorna och drog iväg. Kom upp till Rannebergen då såg jag att himlen började mörkna och jag ökade faktiskt takten lite omedvetet, ville ju inte hamna mitt i ett åskväder.
Gick runt sjön, Mölnesjön och tänkte ta resten av rundan uppe vid Rannebergen, men en snabb blick på himmlapellen sa att går raka vägen hem så det gjorde jag. När jag kom mitt emot Vättleskolan så small det, en djävla knall och jag tänkte att nu blir jag pisseblöt innan jag hinner hem och innanför dörren.

Kolla här, solen sken över fotbollsplanen men ovanför var det nästan svart. Fick lite extra power i skånkarna och nu hade jag inte mer är dryga 500 meter kvar till ytterdörren. Snabba 5,1 km fick jag ihop.
Det small en gång till men sedan hände ingenting. Inget regn, inga blixtar, inga knallar bara en mörk mörk blå himmel. Lite dramatiskt faktiskt och det hade nog varit en märkligare upplevelse om man varit ute i skogen eller ute på havet.

Nu tänker gubben i alla fall gå och sova. Annars orkar man inte med allt bus och rackartyg i morgon. Skall borra upp en hylla och en spegel i jäntans rum och med två tummar mitt i handflatorna så är detta inte det lättaste jobbet vill jag lova. Håll tummarna att jag fixar detta och att den nytapetserade väggen inte ser ut som en prästost när jag är klar.
pappa B

Inga kommentarer: