tisdag 18 juni 2013

Nu kör vi..uppladdningen inför det stora Projektet


Tummis...nu bär det iväg. Fridas Johan tog bilden av oss när vi tummar på att dra igång projektet. Idag hade vi vår första date uppe i St Mölnesjön. Vi skulle träffas för att smida lite planer. Med var Fridas kille Johan och det var han som visade oss hur man skulle göra när man fiskar. Medan vi löste kommande problem, snackade vatten och sjösystem, fiskeplaner och andra viktiga saker,  så fiskade han upp tre små firrar, lätt som en plätt. Givetvis fick alla tre simma vidare.
Lika bra att berätta detta på en gång för detta kommer vi, och inte minst Frida att få höra lite då och då.
-Fusklappen och en gubbe, hur skall detta sluta, sa Frida och skrattade gott. Idag gick hon i rosa och har en groda som maskot. den kommer hon inte att fiska med, kanske syr hon fast det i kepsen, vi får väl se.

Här ser ni Johan med en av sina abborrar, den största. Jag antar att det var PB för han blev så jäkla glad. Frida och jag sparar våra hemliga vapen till i morgon då bär det iväg till nästa sjö. Vilken det blir det talar vi inte om för då kommer du bara dit och är nyfiken och det vill vi inte.

Nu har projektet "58 sjöar på 365 dagar" sjösatts och nu bär det iväg som två skottspolar runt bland de vatten som finns upptagna i "Gula Kortet" över vilka vatten som ingår när man löser det. Detta tycker jag är helt fantastiskt, hela familjen med barn under 16 år fiskar i 58 fiskrika sjöar runt Göteborg för 350:-/år
Nu måste jag söka mig in till sängen så jag är pigg som en mört när jag skall till skogs med "Fusklappen"
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fiskar ni bara mat för dagen åt katten Ha..ha..
Små abborrar räknar vi inte till matfisk.
Men finns det inga större så finns det väl inte
Huvudsaken att katten blir mätt.

pappa B sa...

Nej målet är ju att få superstora firrar. Men, fiskar man så vet man ju inte vad som händer innan det händer.
Men katterna är superlyckliga..