måndag 17 juni 2013

Sluta fjanta, hämta hem karlen...

Idag har Dawit Isaak suttit fängslad i 4.285 dagar utan rättegång. Det är ett världsrekord som hela Sverige borde skämmas över. Nu vet inte jag varför han var så korkad att han åkte dit över huvud taget men svenska regeringens fjantande framför allt med alla de turer som Calle Bildt verkar ha gjort så borde faktiskt Isaak både fått en rättegång, ett eventuellt straff, suttit av detta och varit hemma i Sverige för ett bra tag sedan.
Hyr in några friska grabbar från ett annat land och åk ner och hämta hem honom från bambuhyddorna nere i solen. Vi svenskar duger ju inte till det och alla slipsnissar, vattenkammade politiker som åker ner och delar ut kristallvaser från svenska glasbruk till tyrannerna de kan stanna kvar på Rosenbad och spela kort. De gör bara bort sig internationellt när de visar sig.


Håll med om att regnbågen är en otroligt vacker fisk? Den varierar i färg alltefter ljus och reflexer . Dessutom börjar det finnas gott om regnbåge lite här och där genom att fiskeklubbar och framför allt Sportfiskarna ser till att det sätts ut lite fisk med jämna mellanrum. Huruvida regnbågen sköter sin reproduktion i vilt vatten det kan jag inte säga för jag vet inte riktigt hur det ligger till med den saken. Har hört ryktesvägen att så inte är fallet.
Jag skall försöka få en regnbåge idag, fast jag vet att det blir svårt som attan. Men, skam den som ger sig.
pappa B

Inga kommentarer: