onsdag 24 juli 2013

Båtfixande i Anten...

Här kommer han, Lasse min låssas lillebror med bensindunken i högsta hugg. Nu skall båten i det blöta och sedan blir det storgädda i Anten. Lasse och hans blomma har sin stuga där (rena lyxpläjset) och här kommer det att blir sjöliv i höst.
Jag var med ett par timmar och svor idag så då går det mycket bättre för Lasse som inte svär lika mycket som mig. Jag eldar på och han skruvar för brinnande livet. Pang! Så sitter allt på plats.


Åker nog dit en stund i morgon också sedan jag gjort mitt pass uppe bland företagarna i Mölnlycke.
En liten styrpulpet, 15 hkr Suzuki går som fan....
Min stulna båt har jag inte sett till. Tror att man flyttat den till Surte sidan och sedan forslat bort den på en båtkärra. Men...den dyker kanske upp, jag har lite hemliga kännetecken på RS Elsa som grabben döpte henne till, efter sin farmor. Och fan tar tjuvarna oavsett om det är tonåringar eller gamla gubbar. De kommer i alla fall inte att stjäla någon mer båt, den saken är klar. Jag har is i magen och ett otroligt tålamod så jag väntar ut dem och tids nog sitter de i rävsaxen och då bränner det rejält i röven på dem...
pappa B

Inga kommentarer: