tisdag 23 juli 2013

Detta är Hr Larsson en av mina polare...

Det är lite Emil i Lönneberga över gubben.
Född och uppväxt i Porjus, bott i Harsprånget och sedan Malmbergare (säger man att han kommer från Gällivare går han i taket) Numera långpendlare mellan just Malmberget och Mora. Han har jobbat under jord i gruvan uppe i Malmfälten. Varit sökande journalist både på NSD och Expressen, Var superaktuell när mördaren och mytomanen Tomas Qvick härjade som mest. Har skrivit två böcker om eländet, var till och med först ut med den andra boken. Även om kulturknuttarna inte tog notis om detta.
Han har skrivit -Vietas Kuppen- en spännande bok om ett än i dag ouppklarat fall inom det svenska polisväsendet. Det är inte enbart Palmemordet, som är ouppklarat här i landet. En både spännande och rolig bok som du faktiskt borde läsa nu när man stänger av solen nästa vecka.

Jag jobbar febrilt för att få Danne att börja dubbelskriva med mig och jag har även kopplat in hans stora kärlek Ruth för att övertyga honom om att detta kan bli hur bra som helst. Men den fd. skrotaren vid LKAB och pennfäktaren är lika seg som en skumtomte, även om det förr så hårda hjärtat numera verkar vara av gelé, tack vare den norrländska dalkullan Ruth. Vi, hon och jag jobbar vidare på att få Danne att kliva på det humoristiska, spännande och erotiska tåget. Håll tummarna du med.
pappa B

Inga kommentarer: