fredag 23 augusti 2013

Stormen efter slöjdebatten har bedarrat...

Fan vad jag gick igång i går morse. Det nästan rök ur öronen på mig då jag tänkta på alla käringar som lindande in sig i en halsduk för att visa sympati med den beslöjade kvinna som fick på nöten av sin man. Det hade varit bättre om dessa käringar slagit ner gubben i stället utan slöja, endast iförda spetspehå och stringtrosor ( nej huvva ligen nu fick jag bilden framför mig av alla dessa rödstrumpor i den utstyrseln) Jag tar tillbaka detta. Fortsätt med baskermössorna, knästrumpor och hornbågade glasögon, var som ni brukar.


Idag är det visst fredag, det säger alla på fejjan, i radion och det står även högst upp på dagens tidning. Sverige hoppade till sig en bronsmedalj i EM, grattis och jag blir nästan rörd när jag hör att alla ryttare hela tiden berättar om sina egna misstag när det går åt helvete. Hästen får aldrig skuld för det som inträffar, även om han sätter av i sken eller tvärnitar. Detta händer bara inom ridsporten. I alla andra idrotter så är det hela tiden utrustningens, banornas, spårens, vädrets fel. Man rannsakar aldrig sig själva. Det kanske är hög tid att börja se på sina egna misstag.

Till er som undrar vem det är som har namnsdag idag så är ett enkelt litet tips att gå och kolla i almanackan. Där brukar det stå inskrivet för varje dag. Vad som hände den 23 augusti 1905 har jag inte den blekaste aning om men någonting var det säkert för det händer ju alltid någonting varje dag. Bara för att få lite fart på alla surgubbar så lägger jag ut en bild på lilla Noomi, den lilla ärtan. Här hade ni inte hunnit med i svängarna det vill jag lova, kräver lång och ihärdig träning för att följa med i hennes tempo. Vi har känt varandra i många år :)
Nu skall jag dra upp till Mölnlycke och göra några trevliga reportage där upp. Vad det kommer ut av detta återstår att se, men alltid något som fan sa när han kom till Åmål. Ha en skithäftig fredag, lev livet kyss första bästa människa på pannan ( även de beslöjade) och se vad som händer.
pappa B

"Det är fred i det hem där mannen är döv och kvinnan är blind"

Inga kommentarer: