fredag 27 september 2013

Klockan 06.10 Torrevieja 20 grader plus, Angered 1,5 plus...frost på taket och Poseidon har slagit på elementen

Burr, nu börjar kylan svepa in över landet och de sköna och varma höstdagarna är snart ett minne blott och får läggas till handlingarna. Ingen promenad idag, inget fiske idag (som Frida och jag planerade) och jag får sitta Stand By och vänta på två ventilationsgubbar som skall se över systemet. Det finns en fläkt på taket till vår lägenhet. Ibland drag den igång och då låter det som om en helikopter är på väg att landa på taket. Förmodligen är den av modell Ä och borde ha plockats ner för flera år sedan, eller så skulle montören nog skruvat fast propellrarna bättre.

Till råga på allt är det fredag vilket i och för sig är rena katastrofen bara det. På min facebook sida så tackar lilla Magdalena hemma i byn Gud för att det är fredag. Jag tror inte att den djupingen har med detta att göra. Nej minsann, det är Estrella, företager som friterar potatisen i onyttiga oljor, som är boven i dramat. Detta i gott samarbete med TV-bolagen. Nu blir det till att ta sig en liten wirreskvätt i afton för att inte falla ur ramen bland de andra herrarna som sitter och småprasslar i sofforna där hemma. Vräker i sig skruvat majsmjöl, friterade potatisskivor och en massa andra onyttigheter.

Nä, andra dagar vad det den 27 september 1942 då Glenn Miller och hans band lirade sin sista konsert innan Miller själv fick dra på sig uniformen och göra lumpen. Detta inträffade i Passaic, New Yersey.
Den 27 september 1829 så tuffade Georg Stephensons ånglok iväg på den första resan med passagerare ombord och den 27 september 1958 godkänner ett kyrkomöte riksdagens beslut att tillåta kvinnliga präster i Sverige. Detta firade man 2008, på dagen 50 år efteråt. Just nu finns det 1500 kvinnliga svartrockar och dessa utgör 30% av den totala andelen präster i landet.  En mycket viktig information det här.

Glada besked från husdoktorn, mina kolestrolprover var perfekta både det så kallade onda och goda kolestrolet ligger på fina nivåer. Detta tackar jag tuff träning, LCHF-kosten och rödbetssaften för. Hurra än finns det sprutt i gubbaskrället. Mer oroligt var det för sköterskan som skulle ta provet då jag ville plåta det hela. Men hon överlevde och jag tog en fin bild på min arm och nålarna. Man får inte vara blödig, som en viss komiker sa för länge sen.

Får fortsätta jobba på min spanska blog medan jag väntar på att ventilationsgubbarna skall komma, jag hoppas att jag inte blir sista huset för då får jag sitta här till 16.00 och glo. Fast å andra sidan så syndar jag ju inte under tiden så det kanske är bra med en liten paus i allt springande, vem vet.
Nåväl, vi hörs säkert ute på fejjan eller så hittar jag på något jäkelskap här på bloggen. Skall ta mig en titt på den avslutande fotbollssäsongen och den nystartade hockeysäsongen. Heja GAIS och HV71!
pappa B

Inga kommentarer: