torsdag 26 september 2013

Jag säger bara Rosaleda....

Att käka lunch med Eva på Rosaleda på Bar Rosaleda en freda! Det går minsann inte av för hackor skall ni veta. En charmerande, positiv och glad svensk mäklare som med glimten i ögat en stor portion humor (liksom sin chef Maria) lotsar dig fram bland kaktusar, ihopfällbara stolar, spiraltrappor i hus efter hus utan att tappa tålamodet, det är starkt.
Som sagt det var flickorna som driver Rosaleda uppe i Rosaleda som hittade mitt drömhus. Direkt när jag klev in genom porten fick jag känslan av att det var här jag skulle tillbringa (inte en sån som man har mjölk eller saft i utan spendera sin tid) mina 30 kvarvarande år på jorden. Om det var själva huset eller om det var Bertil och Ulla som gav mig den känslan låter jag vara osagt men en liten plirig skåning, brottare, satt som en pitbull och hans lilla söta fru fick mig att flytta in omedelbart. Bertil vass i näbben som skåningar kan vara, med glimten i ögat och hans lilla Ulla som försökte bromsa gubben så gott hon kunde. Hur som helst så stämde kemin till 100%

Nu har kvinnan och jag lagt ett bud och vi hoppas givetvis att detta inte får Bertil och Ulla att börja gråta utan att det släpper lite på svångremmen och ger oss ett OK.
Ni mina läsare kan väl hjälpa till att hålla tummarna så att allt går i lås?

Torrevieja hoppas jag kommer att bli mitt framtida mål och att jag därifrån kan servera svenska läsare av min blog massor av roligheter, elände, bedrövelser och goda vintips. Mat, träning och allt annat roligt blir bonus och inte minst skall jag vara behjälplig att hålla koll på bostadsmarknaden för det är flera av mina kamrater som redan aviserat att de har planer på att bli spanjorer de med. Så var beredda, rätt som det är hoppar länken upp här på bloggen och då är det bara att ta steget ner till Spanien, prenumerera så ni inte missar något. Självklart är det gratis annars hade jag inte fått en enda läsare ha ha ha.


Avslutar med den vackra fiskarhustrun (syrran till henne som står på taket till Sjöfartsmuseet här i Göteborg) Bägge två spanar de ut mot havet efter sina fiskegubbar. Den här snyggingen hon står ute där piren delar sig rakt ut i havet. Min promenadrunda morgon och kväll. Vacker är hon, speciellt i skenet av en slocknande himmel och el-ljusen under bänkarna längst piren.
Ha det så in i bänken trevlig denna torsdag i morgon är det den där eländige fredagen igen. Jag längtar till Spanien jag.
pappa B

"Ske Guds vilja sa flickan och lade sig med prästen"

Inga kommentarer: