lördag 12 oktober 2013

12 kilometer i dag men. Nu är man smidig som ett piano!

-Nu går vi, sa gumman efter det att vi sjungit och grattat lillsnurran med bakelse,men ljus i, pengakuvert och ett glas smultronjucie. Entmme senare kom kompisarna med världens största chokladtårta (dessutom var det den godaste jag ätit och det vill inte säga lite) Rövade bort tösen och friden lade sig som ett duntäcke över lägenheten. Grabben sov!

Bara att hoppa i joggindojorna, dra på sig fleecejackan och masa sig iväg. -Jag vill gå sammaväg so du och Ivan gick igår, sa hon och flinade. Jo, jag tackar jag med 12-4 km i benen sedan igår var jag inte så där riktigt på topp. Men ni vet ju,kvinnans list övergår mannens förstånd så jag stapplade med.
Nu har jag precis tagit mig en liten slurt Jura wirre (fick den av min bästis Lasse när jag fyllde 70). Bara en liten, liten en. Kollar hästarna och kan konstatera att jag och kollegan Janne inte blir miljonärer den här vecka heller, Kunde ju inte öppna stallet på ATG då mina koder är försvunna. Nästa vecka så kör "Porjus pionjärer" som vanligt igen. Fast vi kan ju få en femrättare om sista loppet håller.

Här i Göteborg förlustar sig sjukhusdirektören på SPA upplevelser och inhyrda konsulter där en i London kostade 1,600.000 riksdaler. Under tiden slitet sjukskötersora, de stackare som finns kvar i Göteborg, de flesta jobbar ju numera i Norge och får betalt för det arbete och ansvar de lägger ner.
Nya skott föll i går kväll, det här gången i Bergsjön och ser man procentuellt och jämför med USA så är vi värre än det stora landet i väst då det gäller skjutningar med skarpladdat vapen, skador och dödlig utgång under en månad. Detta kommer givetvis bara att bli värre och värre och de små grå sossetanterna som värnar om banditer och annat slödder som dräller in här i landet de tvår sina händer, skruvar ner sina baskermössorna över ögonen och ser inte vad som händer. Långt ifrån det verkliga livet ute på gator och torg.

Hoppas att de medlemar i den jury som friade de sex killa som våldtog den 15-åriga tjejen för ett tag sedan, blir vådtagna, spöade och halvt ihjälskrämda i helgen. Då skulle jag må gott! Fast det finns väl inte sex friskusan som vill låsa in en 58-årig nämndeman och knulla skitan av henne, tyvärr.
pappa B

Inga kommentarer: